Zaznacz stronę

Diagnoza funkcji poznawczych

Diagnoza funkcji poznawczych jest kluczowym narzędziem w zrozumieniu i wspieraniu rozwoju umysłowego zarówno dzieci miedzy 10 a 13 rokiem życia, jak i dorosłych, zapewniając im odpowiednie warunki do nauki i codziennego funkcjonowania.

Dostarcza obszernych informacji na temat uwagi, funkcjonowania pamięci, działania funkcji wykonawczych oraz najbardziej efektywnego dla pacjenta modelu uczenia się.  Identyfikuje najmocniejsze strony osoby badanej oraz wskazuje obszary do pracy terapeutycznej.

 

Diagnoza funkcji poznawczych w Senso Senso

Cena: 840 zł

Czas trwania: 2-3 spotkań x 50 minut

Dla kogo: Diagnoza obejmuje dzieci od 10 roku do lat 13

Ważne informacje:

Aby wykluczyć inne problemy rozwojowe, zaleca się wraz z testami funkcji poznawczych należy przeprowadzić badanie ilorazu inteligencji Stanford – Binnet, jeśli dziecko nigdy nie było badane. Zalecane jest także wykonanie testów funkcji poznawczych.

Co należy zabrać:

Na pierwsze spotkanie z pedagogiem warto zabrać dokumentację od innych specjalistów, pod których opieką znajduje się dziecko.

Przydatnym źródłem wiedzy jest także opinia od wychowawcy lub nauczycieli oraz pedagoga.

Także niektóre aktualne prace szkolne, mogą stanowić ważną informację o specyficznych trudnościach dziecka.

Przed diagnozą należy odbyć konsultacje z pedagogiem.

Konsultacja pedagogiczna

Konsultacje pedagogiczne przed procesem diagnozy służy rozpoznaniu sytuacji pacjenta. 

  • Zebrania informacji na temat trudnosci, potrzeb i mozliwości pacjenta.
  • Zapoznanie sie i analiza pozyskanej dokumentacji
  • Dostosowanie procedury badania przed jego rozpoczęciem,
  • Wyjasnieniu procesu diagnostycznego
  • Omówienie dodatkowych zaleceń jeśli takie są wskazania.

Czas trwania: 50 minut

Cena: 190 zł

Jak wyglada proces diagnozy funkcji poznaczych w Senso Senso?

Diagnostykę rozpoczynamy zawsze od wizyty konsultacyjnej, na której omawiamy zakres i proces diagnostyczny.

Konsultacja pedagogiczna trwa 50 minut. Na pierwsze spotkanie z pedagogiem zapraszani są sami rodzice, celem zebrania wywiadu terapeutycznego dotyczącego potrzeb dziecka, jego dotychczasowego funkcjonowania oraz rozwoju.

Kolejnym etapem są spotkania z samym dzieckiem celem obserwacji pedagogicznej oraz wykonanie testów funkcji poznawczych z zastosowaniem wystandaryzowanej baterii diagnozy funkcji poznawczych.

Dlaczego funkcje poznawcze są ważne?

Katarzyna Król

Diagnosta pedagogiczny, Pedagog specjalny, Terapeutka dzieci z zaburzeniami komunikacji pisemnej.

O swojej pracy: „ Każde dziecko ma wrodzony potencjał. Nie każdy jednak potrafi go odkryć i wykorzystać. Wspieranie mocnych stron dziecka, pozwala na poprowadzenie go do sukcesu, poprzez pokazanie mu jak wiele rozumie, wie i potrafi.”