Diagnoza dyskalkulii – Warszawa

Diagnoza dyskalkulii w SensoSenso pozwala na określenie, czy uczeń ma trudności w nauce matematyki. Diagnozujemy uczniów po 10. roku życia, którzy mają trudności w przyswojeniu zasad matematycznych, które nie są spowodowane innymi czynnikami, takimi jak brak odpowiedniego nauczania, problemy ze wzrokiem czy słuchem czy niski poziom inteligencji.

Wyniki testów uzyskanych po diagnozie w SensoSenso pozwalają uzyskać opinię wydawaną przez publiczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną.

Diagnoza dyskalkulii w Senso Senso

Dla kogo: Diagnoza obejmuje uczniów od 10. roku życia

Usługa: Diagnoza dyskalkulii

  • Czas trwania: 2 – 4 spotkań
  • Cena: 890 zł

Ważne informacje:

Aby wykluczyć inne problemy rozwojowe, zaleca się wraz z testami diagnozującymi dyskalkulię przeprowadzić badanie ilorazu inteligencji Stanford – Binet V, jeśli dziecko nigdy nie było badane.

Zalecane jest także wykonanie testów funkcji poznawczych. 

Co należy zabrać:

Na pierwsze spotkanie z pedagogiem warto zabrać dokumentację od innych specjalistów, pod których opieką znajduje się dziecko oraz świadectwa szkolne z poprzednich lat. Przydatnym źródłem wiedzy jest także opinia od wychowawcy lub nauczycieli szkolnych oraz pedagoga szkolnego.

Także niektóre aktualne prace lub zeszyty szkolne, mogą stanowić ważną informację o specyficznych trudnościach dziecka.

Przed diagnozą należy wypełnić kwestionariusz otrzymany drogą mailową.

Diagnoza dyskalkulii:

Diagnoza dyskalkulii polega na zidentyfikowaniu trudności związanych z rozumieniem i wykonywaniem operacji matematycznych, które nie są spowodowane ogólnymi trudnościami w uczeniu się, brakami w edukacji czy innymi czynnikami zewnętrznymi.

Głównym celem diagnozy dyskalkulii jest:

  • Zdiagnozowanie głównych obszarów trudności
  • Stworzenie indywidualnego planu terapeutycznego
  • Wdrożenie dostosowań edukacyjnych zgodnych z zapotrzebowaniem ucznia

Po postawieniu diagnozy specjalista przedstawia zalecenia dotyczące interwencji i wsparcia. Może to obejmować terapię indywidualną, wsparcie
w szkole, strategie kompensacyjne oraz wskazówki dla rodziców i nauczycieli.

Diagnoza dyskalkulii obejmuje jedno lub dwa spotkania po 90 min (w zależności od prędkości wykonywanych zadań)

Diagnosta pedagogiczny, Pedagog specjalny, Terapeutka dzieci z zaburzeniami komunikacji pisemnej.

Katarzyna Król

Diagnosta pedagogiczny, Pedagog specjalny, Terapeutka dzieci z zaburzeniami komunikacji pisemnej.
O swojej pracy: Każde dziecko ma wrodzony potencjał. Nie każdy jednak potrafi go odkryć i wykorzystać. Wspieranie mocnych stron dziecka, pozwala na poprowadzenie go do sukcesu, poprzez pokazanie mu jak wiele rozumie, wie i potrafi.

Masz pytanie? Napisz do nas!

Nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji i chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania.

Formularz kontaktowy