Zaznacz stronę

Diagnoza dyskalkulii – Warszawa

Diagnoza dyskalkulii pozwala na wydanie opinii o specyficznych trudnościach w uczeniu się matematyki, która pozwala na dostosowanie sytuacji egzaminacyjnych oraz codziennej edukacji dziecka do jego potrzeb i możliwości.

  • Cel: Określenie, czy uczeń ma trudności w nauce matematyki wynikające z dyskalkulii oraz ustalenie odpowiedniego planu wsparcia.
  • Dla kogo: Uczniowie, którzy mają trudności w nauce matematyki, które nie są spowodowane innymi czynnikami, takimi jak brak odpowiedniego nauczania, problemy ze wzrokiem czy słuchem czy niski poziom inteligencji.
  • Metoda: Proces diagnozy obejmuje wywiady z rodzicami, obserwację ucznia, testy psychologiczne, testy diagnostyczne dotyczące umiejętności matematycznych, analizę próbek prac oraz inne testy w zależności od indywidualnych potrzeb potrzeb.

Wyniki testów uzyskanych po diagnozie w SensoSenso pozwalają uzyskać opinię wydawaną przez publiczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną.

Diagnoza dyskalkulii w Senso Senso

Cena: 890 zł

Czas trwania: 2-4 spotkań x 50 minut

Dla kogo: Diagnoza obejmuje uczniów od 10. roku życia

Ważne informacje:

Aby wykluczyć inne problemy rozwojowe, zaleca się wraz z testami diagnozującymi dyskalkulię przeprowadzić badanie ilorazu inteligencji Stanford – Binet V, jeśli dziecko nigdy nie było badane.

Zalecane jest także wykonanie testów funkcji poznawczych. 

Co należy zabrać:

Na pierwsze spotkanie z pedagogiem warto zabrać dokumentację od innych specjalistów, pod których opieką znajduje się dziecko oraz świadectwa szkolne z poprzednich lat. Przydatnym źródłem wiedzy jest także opinia od wychowawcy lub nauczycieli szkolnych oraz pedagoga szkolnego.

Także niektóre aktualne prace lub zeszyty szkolne, mogą stanowić ważną informację o specyficznych trudnościach dziecka.

Przed diagnozą należy odbyć konsultacje z pedagogiem.

Konsultacja pedagogiczna

Konsultacje pedagogiczne przed procesem diagnozy służy rozpoznaniu sytuacji pacjenta. 

  • Zebrania informacji na temat trudnosci, potrzeb i mozliwości pacjenta.
  • Zapoznanie sie i analiza pozyskanej dokumentacji
  • Dostosowanie procedury badania przed jego rozpoczęciem,
  • Wyjasnieniu procesu diagnostycznego
  • Omówienie dodatkowych zaleceń jeśli takie są wskazania.

Czas trwania: 50 minut

Cena: 0210 zł

Diagnoza dyskalkulii:

Diagnoza dyskalkulii polega na zidentyfikowaniu trudności związanych z rozumieniem i wykonywaniem operacji matematycznych, które nie są spowodowane ogólnymi trudnościami w uczeniu się, brakami w edukacji czy innymi czynnikami zewnętrznymi.

Głównym celem diagnozy dyskalkulii jest:

  • Zdiagnozowanie głównych obszarów trudności
  • Stworzenie indywidualnego planu terapeutycznego
  • Wdrożenie dostosowań edukacyjnych zgodnych z zapotrzebowaniem ucznia

Po postawieniu diagnozy specjalista przedstawia zalecenia dotyczące interwencji i wsparcia. Może to obejmować terapię indywidualną, wsparcie w szkole, strategie kompensacyjne oraz wskazówki dla rodziców i nauczycieli.

Proces diagnozy dyskalkulii

Proces diagnozy dyskalkulii może być częścią diagnozy Dysleksji i wymaga interdyscyplinarnego podejścia.

W Senso Senso zapewniamy wszystkich potrzebnych specjalistów w jednym miejscu w dogodnej lokalizacji na warszawskim Mokotowie.

Proces diagnozy zaczynamy zawsze od konsultacji z rodzicami.

Na tym etapie zbierane są informacje na temat historii rozwoju dziecka, ewentualnych problemów w okresie wczesnoszkolnym, rodzinnego występowania problemów z nauką matematyki, a także obserwacji specjalistów i nauczycieli dotyczących trudności dziecka w szkole.

Wykorzystujemy standaryzowane testy psychometryczne.

Kolejnym kluczowym elementem diagnozy dyskalkulii są specjalistyczne testy, pozwalające wykluczyć inne przyczyny popełniania błędów ortograficznych
i jednoznacznie stwierdzić, że przyczyną występujących trudności jest dyskalkulia.

Podczas diagnozy wykorzystujemy:

  • Bateria metod diagnozy dyskalkulii u uczniów – narzędzie pedagogiczne stworzone do badania dyskalkulii u uczniów klas IV – VI oraz VI – VIII Szkoły Podstawowej
  • Testy funkcji poznawczych – test uzupełniający diagnozę w kierunku dyskalkulii, pomagający stworzyć adekwatny plan terapeutyczny oparty na mocnych stronach ucznia.
  • Baterie testów Stanford – Binet V – przeprowadzane, aby ocenić ogólny poziom inteligencji ucznia oraz wykluczyć inne przyczyny trudności w nauce,
    np. związane z normą intelektualną

Ostatnim elementem diagnozy dysleksji są wyniki testów oraz rekomendacje.

Po analizie wszystkich zgromadzonych danych specjalista dokonuje oceny, czy istnieją podstawy do postawienia diagnozy dysleksji, i przedstawia rekomendacje dotyczące dalszej terapii. Z wynikami testów mogą udać się Państwo do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, która posiada uprawnienia do wydania pełnoprawnej opinii na podstawie wyników testów wykonanych w SensoSenso.

 

Katarzyna Król

Diagnosta pedagogiczny, Pedagog specjalny, Terapeutka dzieci z zaburzeniami komunikacji pisemnej.

O swojej pracy: „ Każde dziecko ma wrodzony potencjał. Nie każdy jednak potrafi go odkryć i wykorzystać. Wspieranie mocnych stron dziecka, pozwala na poprowadzenie go do sukcesu, poprzez pokazanie mu jak wiele rozumie, wie i potrafi.”