Zaznacz stronę

Wsparcie pedagogiczne

Terapia pedagogiczna w Centrum Senso Senso, zlokalizowanym w Warszawie na Mokotowie, to forma wsparcia skierowana do dzieci i młodzieży, które borykają się z trudnościami w nauce, zachowaniu oraz w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi.

W naszym gabinecie terapii pedagogicznej oferujemy specjalistyczne podejście, które ma na celu pomoc uczniowi w osiągnięciu pełnego potencjału edukacyjnego oraz poprawę jakości funkcjonowania w przedszkolu lub szkole oraz poza placówką edukacyjną.

Wsparcie pedagogiczne jest także pomocą dla rodziców i nauczycieli w zakresie metod nauki czy kompetencji wychowawczych. Pozwala na:

  • diagnozę przyczyn trudności szkolnych,
  • dostarcza opiekunom wiedzy w zakresie wychowania oraz funkcjonowania społecznego;
  • dostarcza rodzicom narzędzi do wsparcia dziecka w jego trudnościach edukacyjnych czy społecznych.

Terapia pedagogiczna to szereg metod stosowanych, aby jak najskuteczniej wspierać dziecko w jego rozwoju edukacyjnym, poznawczym i społecznym.

W czym możemy Ci pomóc?

Senso Senso to wielospecjalistyczny zespół wykwalifikowanych diagnostów i terapeutów, którzy pomogą Ci określić obszar do pracy, podpowiedzą najwłaściwszą ścieżkę terapeutyczną, i pozwolą na poprawę funkcjonowania Ciebie jako jednostki, pomogą Twojemu dziecku lub zapewnią wsparcie całej Twojej rodziny.

KONSULTACJA PEDAGOGICZNA

DIAGNOZA PEDAGOGICZNA

TERAPIA PEDAGOGICZNA

Konsultacja pedagogiczna

Konsultacja pedagogiczna jest często pierwszym krokiem w procesie pomocy dziecku, które napotyka trudności w edukacji, lub rodzicom, którzy mają pytania dotyczące strategii pomagających w wychowaniu.

Konsultacja pedagogiczna to spotkanie z pedagogiem, które ma na celu diagnozowanie, wsparcie i doradztwo w kwestiach związanych z rozwojem, edukacją oraz trudnościami dzieci i młodzieży.

  • Cel: doradztwo w problemach edukacyjnych, wychowawczych lub rozwojowych dziecka.
  • Uczestnicy: Dzieci doświadczające trudnościami w różnych obszarach funkcjonowania edukacyjnego, społecznego lub zachowania. Rodzice chcący zasięgnąć informacji specjalisty w zakresie wsparcia wychowawczego czy edukacyjnego swojego dziecka.
  • Zakres: Analiza trudności, udzielanie porad, proponowanie interwencji i strategii wsparcia.

Rezultat: Zrozumienie problemu, wskazówki dotyczące dalszego postępowania, plan wsparcia lub skierowanie do innych specjalistów.

Diagnoza pedagogiczna

Diagnoza pedagogiczna jest często pierwszym krokiem w procesie pomocy dziecku, które napotyka trudności w edukacji, oraz wsparcia dla rodziców, którzy potrzebują odpowiedzi na pytania dotyczące strategii wychowawczych i edukacyjnych.

Diagnoza pedagogiczna to proces oceny i analizy zdolności edukacyjnych, umiejętności oraz trudności uczniów. Jej celem jest identyfikacja indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych dziecka, co pozwala na dostosowanie odpowiednich metod nauczania i wsparcia.

  • Cel: Pomoc w identyfikacji i zrozumieniu trudności związanych z nauką, takich jak dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, ADHD.
  • Uczestnicy: Uczniowie doświadczający trudności w różnych obszarach funkcjonowania edukacyjnego, społecznego lub behawioralnego.
  • Zakres: Ocena specyficznych trudności edukacyjnych, poznawczych i społecznych ucznia. Opracowanie indywidualnych planów wsparcia dostosowanych do potrzeb ucznia.

terapia pedagogiczna

Terapia pedagogiczna 

Terapia pedagogiczna to proces wsparcia mający na celu pomoc dzieciom i młodzieży w przezwyciężeniu trudności edukacyjnych, wychowawczych i rozwojowych. Adresowana jest także do rodziców i opiekunów celem wsparcia ich w procesie wychowania. 

 

  • Cel: Pomoc w nabywaniu umiejętności, kształtowanie pożądanych zachowań, rozwijanie kompetencji edukacyjnych i społecznych oraz niwelowanie trudności.
  • Uczestnicy: Dzieci oraz młodzież z trudnościami w funkcjonowaniu edukacyjnym, społecznym lub emocjonalnym, a także rodzice lub opiekunowie chcący podnieść swoje kompetencje rodzicielskie, wychowawcze lub z zakresu wsparcia edukacyjnego swoich dzieci..
  • Zakres: Wspieranie w nauce, rozwoju emocjonalnym, społecznym oraz motorycznym, zależnie od indywidualnych potrzeb uczestnika.