Zaznacz stronę

Zajęcia pedagogiczne dla dzieci korzystających z Komunikacji Alternatywnej i Wspomagającej (AAC) – Warszawa

Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC, ang. Augmentative and Alternative Communication) to różne metody komunikowania się, które są stosowane zamiast lub w uzupełnieniu do mowy. Te metody są często używane przez osoby z trudnościami w komunikacji werbalnej z powodu różnych schorzeń lub zaburzeń, takich jak autyzm, zespoły genetyczne, porażenie mózgowe, afazja, czy inne zaburzenia neurologiczne lub fizyczne, które wpływają na zdolność posługiwania się mową.

Spotkania konsultacyjne oraz terapeutyczne, mają na celu wsparcie lub wypracowanie metod komunikacji i stworzenie „katalogu” komunikacyjnego którym dziecko będzie mogło się porozumiewać z otoczeniem. Z powodu bardzo zindywidualizowanych potrzeb oraz możliwości pacjenta, a także bardzo zróżnicowanego zakresu oraz metodologii terapeutycznej, opracowanie „książki” komunikacyjnej AAC jest zawsze wyceniane indywidualnie, w zależności od potrzeb, umiejętności i stopnia skomplikowania procesu.

Konsultacja AAC:

Czas trwania: 50 minut

Cena: 210 zł

Spotkania terapeutyczne AAC:

Czas trwania: 45 minut

Cena: 190 zł

Opracowanie programu komunikacyjnego:

Ostateczna cena całościowego programu komunikacyjnego AAC jest wynikową kosztu niezbędnych konsultacji z opiekunami, spotkań terapeutycznych z dzieckiem, pracy terapeuty nad opracowaniem katalogu komunikacyjnego oraz wdrożenia go w środowisko dziecka.

Cena: ustalana jest indywidualnie po niezbędnych konsultacjach (350 – 850 zł).

Terapia miofunkcjonalna w Senso Senso

Ta forma terapii logopedycznej często wymaga regularnych sesji z certyfikowanym terapeutą miofunkcjonalnym oraz zaangażowania w ćwiczenia w domu. Jest to podejście holistyczne, które wymaga czasu i zaangażowania, ale może przynieść znaczące korzyści dla osób borykających się z powyższymi problemami komunikacyjnymi.

Dla kogo jest przeznaczona: 

Terapia ta jest często zalecana dzieciom z zaburzeniami w rozwoju mowy lub problemami z oddychaniem, takimi jak oddychanie ustami. Może być również pomocna dla dorosłych z pewnymi problemami stomatologicznymi lub ortodontycznymi, jak nieprawidłowe ustawienie zębów lub zgryzu, a także dla osób z zaburzeniami snu, takimi jak chrapanie czy bezdech senny.

W czym pomaga: 

Terapia miofunkcjonalna może pomagać w:

  • Korekcji nieprawidłowych nawyków oddychania i przełykania.
  • Poprawie mowy i dźwięków mowy poprzez wzmocnienie i koordynację mięśni odpowiedzialnych za artykulację.
  • Zmniejszeniu problemów stomatologicznych, takich jak nieprawidłowy zgryz.
  • Poprawie ogólnej postawy ciała i funkcji mięśni twarzy.

Jakie daje rezultaty:

Rezultaty terapii miofunkcjonalnej mogą obejmować:

  • Lepszą artykulację i jasność mowy.
  • Zmniejszenie problemów związanych z oddychaniem ustami i lepszą jakość snu.
  • Poprawę w zakresie zgryzu i ustawienia zębów, co może zmniejszać potrzebę interwencji ortodontycznych.
  • Ogólną poprawę zdrowia jamy ustnej.

W ramach współpracy z Senso Senso mogą Państwo skorzystać z terapii logopedycznej prowadzonej przez logopedów i neurologopedów specjalnych z dużym doświadczeniem w pracy z dziećmi.

Poznaj naszych terapeutów

Katarzyna Król

Pedagog specjalny, diagnosta pedagogiczny

Dysponujemy:

  • zapleczem praktycznej wiedzy specjalistów różnych dziedzin pedagogiczno-psychologicznych
  • wieloma technikami terapeutycznymi, które zawsze dobieramy indywidualnie do Państwa potrzeb
  • przytulną przestrzenią do pracy gdzie pacjenci czują się swobodnie i komfortowo
  • zajęciami indywidualnymi, treningami oraz warsztatami, które korzystnie wspierają Państwa indywidualną pracę

 

Książka Komunikacyjna

Opracowanie książki komunikacyjnej jest zawsze procesem bardzo indywidualnym, służącym zorganizowaniu metod komunikacyjnych, które skutecznie wspierają pacjenta w jego codziennym życiu. Książka jest zawsze opracowywana bardzo indywidualnie, uwzględniając możliwości dziecka, jego upodobania, już istniejący system komunikacji, a także potrzeby i dostosowania, które są możliwe do wykonania tak dla samego dziecka jak i jego otoczenia.

Całościowy Program Komunikacyjny

Na Życzenie rodzica terapeuta przygotowuje szczegółowy opis całego programu komunikacyjnego, zawierający procedury oraz stosowane strategie. Jest to istotny element, pomagający otoczeniu stać się partnerem komunikacyjnym dla dziecka niewerbalnego.

Jest to usystematyzowany podręcznik narzędzi komunikacyjnych, oraz instruktaż tak dla rodziców jak i nauczycieli, oraz innych osób z otoczenia dziecka, w jaki sposób posługiwać się wdrożonym modelem komunikacji.

Cena opracowania Książki komunikacyjnej oraz całościowego programu komunikacyjnego, jest uzależniona od stopnia skomplikowania i obszerności kodów komunikacyjnych, oraz potrzeb dziecka w tym aspekcie.

Terapia pedagogiczna dla dzieci korzystających z komunikacji Alternatywnej i Wspomagającej AAC

W Senso Senso znajdziecie Państwo terapeutów pedagogicznych, oraz pedagogów specjalnych specjalizujących się w pracy edukacyjno — wychowawczej z dziećmi niewerbalnymi.

Zajęcia pedagogiczne wspierające ogólny rozwój poznawczy oraz umiejętności szkolne dzieci takie jak czytanie,  liczenie, edukacja przyrodnicza, plastyczna i muzyczna. Zawierają techniki wspomagające myślenie linearne, pamięć oraz kojarzenie.

Podczas zajęć skupiamy się przede wszystkim na wspomaganiu funkcji edukacyjnych takich jak:

Umiejętności językowe:

  • Łączenie ze sobą symboli AAC w dwu-, a następnie wieloelementowe wypowiedzi
  • Umiejętność używania różnych części mowy, wyrażania liczby, czasu i trybu oznajmującego i pytającego, poszerzanie zasobu słownictwa w kontekście sytuacyjnym i w oderwaniu od niego,
  • Kształtowanie użycia symboli w różnych funkcjach komunikacyjnych (proszenie, nazywanie osób, przedmiotów, czynności, cech itd., zadawanie pytań, adekwatne odpowiadanie na pytania, witanie się, zapraszanie, wyjaśnianie, uzasadnianie, definiowanie, odmawianie, planowanie, zawieranie umów, wyrażanie preferencji i awersji, zgadywanie, żartowanie itd.).
  • Doskonalenie umiejętności korzystania ze swojego narzędzia komunikacyjnego.

Funkcje słuchowe:

  • lokalizacja i różnicowanie źródła dźwięku
  • identyfikacja w szumie dźwiękowym,
  • kolejność dźwięków, odtwarzanie rytmu;

Funkcje wzrokowe:

  • analiza,
  • synteza,
  • pamięć wzrokowa,
  • spostrzegawczość,
  • koordynacja wzrokowo-ruchowa

Zajęcia terapii pedagogicznej prowadzone są na podstawie Indywidualne Systemy Komunikacyjne dzieci z wykorzystaniem dodatkowych pomocy z zakresu AAC (komunikatorów, znaków, gestów, komputera, tabletu, programów komputerowych, aplikacji mobilnych) dla lepszego zrozumienia materiału edukacyjnego przez użytkownika AAC oraz w celu zwiększenia atrakcyjności zajęć i motywacji dziecka do nauki.

Zajęcia dopasowane są zawsze do poziomu intelektualnego podopiecznego oraz jego możliwości motorycznych.

Na prośbę rodzica terapeuta pedagogiczny sporządza zalecenia dotyczące dostosowania treści, sposobów i metod nauczania w szkole lub przedszkolu dziecka. Tego rodzaju dokument pozwala na skuteczne wsparcie dziecka posługującego się AAC w jego ścieżce edukacyjnej i dostosowanie sytuacji szkolnej do jego indywidualnych potrzeb i możliwości.