Diagnoza dysortografii – Warszawa

Diagnoza dysortografii w SensoSenso to kompleksowy proces, służący zrozumieniu specyficznych trudności ucznia w zakresie ortografii
i opracowanie skutecznych strategii wsparcia. Diagnozujemy uczniów po 10. roku życia, którzy mają trudności w nauce zasad ortografii.

Wyniki testów uzyskanych po diagnozie w SensoSenso pozwalają uzyskać opinię wydawaną przez publiczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną.

Diagnoza dysortografii w Senso Senso

Dla kogo: Diagnoza obejmuje uczniów uczniów powyżej 10. roku życia.

Usługa: Diagnoza dysortografii

  • Czas trwania: 2 – 3 spotkań
  • Cena: 780 zł

Ważne informacje:

Aby wykluczyć inne problemy rozwojowe, zaleca się wraz z testami dysortograficznymi przeprowadzić badanie ilorazu inteligencji Stanford – Binet V, jeśli dziecko nigdy nie było badane. Zalecane jest także wykonanie testów funkcji poznawczych. 

Co należy zabrać:

Na pierwsze spotkanie z pedagogiem warto zabrać dokumentację od innych specjalistów, pod których opieką znajduje się dziecko oraz świadectwa szkolne z poprzednich lat. Przydatnym źródłem wiedzy jest także opinia od wychowawcy lub nauczycieli szkolnych oraz pedagoga szkolnego. Także niektóre aktualne prace lub zeszyty szkolne, mogą stanowić ważną informację o specyficznych trudnościach dziecka.

Przed diagnozą należy wypełnić kwestionariusz otrzymany drogą mailową.

Diagnoza dysortografii:

Diagnoza dysortografii pozwala przede wszystkim na dostosowanie warunków edukacji do potrzeb i możliwości ucznia. Dysortografia to specyficzne trudności w nauce ortografii, niezwiązane bezpośrednio z ogólną niepełnosprawnością intelektualną czy niedostatecznym kształceniem, co znacząco wpływa na funkcjonowanie dziecka w szkole. Proces diagnozy dysortografii ma kluczowe znaczenie, aby skutecznie pomóc osobie z tym zaburzeniem.

Głównym celem diagnozy dysortografii jest:

  • Zdiagnozowanie głównych obszarów trudności
  • Stworzenie Indywidualnego planu terapeutycznego dla ucznia z rozpoznaną dysortografią, aby mógł skorzystać z odpowiednich dostosowań edukacyjnych takich jak:
    • wydłużenie czasu pracy przy zadaniach pisemnych
    • indywidualny system ocen prac pisemnych pod względem poprawności ortograficznej
    • dostosowany system weryfikacji zdobytych umiejętności
  • Terapia pedagogiczna: Specjaliści mogą pracować z uczniami nad poprawą umiejętności pisania, ortografii i struktury zdań.
  • Wsparcie emocjonalne: Dzieci z dysortografią często borykają się z niskim poczuciem własnej wartości związanym z trudnościami w pisaniu. Terapia czy wsparcie grupowe mogą być korzystne.

Ważne jest, aby pamiętać, że każda dziecko z dysortografią jest inne i może potrzebować indywidualnego podejścia. Współpraca ze specjalistami oraz dostosowywanie metod nauczania do potrzeb ucznia są kluczem do osiągnięcia sukcesu edukacyjnego.

Diagnoza dysortografii obejmuje jedno lub dwa spotkania po 60 min (w zależności od prędkości wykonywanych zadań).

Diagnosta pedagogiczny, Pedagog specjalny, Terapeutka dzieci z zaburzeniami komunikacji pisemnej.

Katarzyna Król

Diagnosta pedagogiczny, Pedagog specjalny, Terapeutka dzieci z zaburzeniami komunikacji pisemnej.
O swojej pracy: Każde dziecko ma wrodzony potencjał. Nie każdy jednak potrafi go odkryć i wykorzystać. Wspieranie mocnych stron dziecka, pozwala na poprowadzenie go do sukcesu, poprzez pokazanie mu jak wiele rozumie, wie i potrafi.

Masz pytanie? Napisz do nas!

Nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji i chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania.

Formularz kontaktowy