Diagnoza Logopedyczna – Warszawa

Diagnoza logopedyczna to proces identyfikacji i oceny trudności w zakresie mowy i języka. Jest ona przeprowadzana przez wykwalifikowanego logopedę i ma na celu ustalenie przyczyn, rodzaju oraz zakresu problemów z mową, a następnie zaplanowanie odpowiedniej terapii.

W SensoSenso przeprowadzamy diagnozy logopedyczne u dzieci od najmłodszych lat.

Diagnoza Logopedyczna

Dlaczego warto wybrać SensoSenso na miejsce diagnozy?

Indywidualne podejście do diagnozy

W Senso Senso, każda diagnoza jest przeprowadzana w sposób starannie dostosowany do indywidualnych potrzeb dziecka. Nasz zespół składa się z logopedów oraz neurologopedów co pozwala prowadzić rozpoznanie na wielu płaszczyznach. Korzystamy zarówno z najświeższych dostępnych testów diagnostycznych, jak i z wywiadu oraz różnego rodzaju narzędzi i zabaw aby zebrać jak najwięcej informacji i otrzymać pełniejszy obraz specyfiki komunikacyjnej a także określić możliwości wsparcia Twojego dziecka.

Wszystko, czego potrzebujesz w jednej placówce

Proces diagnozy logopedycznej to pierwszy krok do pracy nad mowa i komunikacją. Często wymaga spojrzenia na sytuację także w kontekście psychologicznym, integracji sensorycznej czy pedagogicznym. Naszym głównym celem jest zapewnienie kompleksowej obsługi,  wszystkich potrzeb związanych z diagnozą, terapią i rozwojem w jednym miejscu, dlatego nasz zespół jest wielospecjalistyczny i ściśle ze sobą współpracuje. Jest to nie tylko wygodne, ale po pierwsze efektywne – nasi specjaliści regularnie biorą udział w spotkania superwizyjnych, aby omawiać przypadki i wspólnie tworzyć jak najlepsze rozwiązania.

Profesjonalny zespół, któremu można zaufać

Nasz zespół logopedyczny składa się z doświadczonych i wykwalifikowanych specjalistów, którzy posiadają niezbędną wiedzę i certyfikację, by przeprowadzić rzetelną i profesjonalną diagnozę logopedyczną i neurologopedyczną. Działamy w oparciu o etyczne standardy i dbamy o zachowanie poufności i zaufania wobec naszych pacjentów. Nasi specjaliści cechują się także dużą empatią i zrozumieniem dla potrzeb Pacjentów.

Jak wygląda proces diagnozy logopedycznej
w SensoSenso?

Proces diagnozy zamyka się zazwyczaj w czterech spotkaniach.

I

Rozpoczyna się od konsultacji logopedycznej lub neurologopedycznej, w trakcie której Terapeuta przeprowadza rozpoznanie problemu, oczekiwanych zmian oraz celów do pracy, a także informuje o procedurach i metodach diagnozy.

Konsultacja trwa 50 minut, i w jej wyniku podejmujemy wspólnie decyzje o potrzebach, możliwościach i zakresie diagnozy.

II 

Kolejnym etapem diagnozy jest zebranie wywiadu, czyli rozmowa z pacjentem lub jego opiekunami, celem pozyskania i analizy szczegółowych informacji na temat dotychczasowego rozwoju, aktualnej kondycji komunikacyjnych, jego funkcjonowania oraz potrzeb i możliwości.

W przypadku dzieci na konsultacje oraz wywiad zapraszani są wyłącznie rodzice, aby uniknąć niekomfortowej dla młodego pacjenta sytuacji, gdzie mówi się o jego trudnościach.

III

Trzecie spotkanie jest to obserwacja, podczas której terapeuta zbiera informacje na temat pacjenta poprzez zastosowanie różnego rodzaju metod diagnostycznych oraz ogólnej oceny stanu i zachowania podczas wizyty w gabinecie.

W określonych przypadkach diagnoza wymaga użycia specyficznych testów diagnostycznych lub konsultacji z innymi specjalistami.

IV

Na czwartym spotkaniu odbywa się podsumowanie wniosków i przedstawienie diagnozy. Diagnosta wspólnie z pacjentem omawiają wyniki i decydują o dalszym postępowaniu terapeutycznym.

Kogo diagnozujemy?

Logopeda diagnozuje osoby w każdym wieku, które mają trudności z mową, językiem, głosem, połykaniem czy komunikacją. 

Niemowlęta i małe dzieci: 

  • opóźniony rozwój mowy,
  • trudności z połykaniem lub karmieniem,
  • wady wrodzone, takie jak rozszczep podniebienia.

Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym: 

  • dyslalia czyli nieprawidłowa wymową dźwięków,
  • zaburzenia płynności mowy (jąkanie)
  • fonologiczne zaburzenia mowy,
  • zaburzenia językowe, które wpływają na zdolność dziecka do rozumienia mowy lub wyrażania się.

Młodzież i dorośli:

  • trudności z komunikacją społeczną,
  • zaburzenia głosu związane z mutacją,
  • afazja spowodowana urazami mózgu,
  • zaburzenia głosu,
  • dysfagia (trudności w połykaniu),
  • jąkanie lub inne zaburzenia płynności mowy.

Jak przygotować się na spotkanie diagnostyczne w SensoSenso?

Zalecamy, aby na spotkanie konsultacyjne, zabrać ze sobą dotychczas zgromadzoną dokumentację od innych specjalistów jeśli dziecko jest pod ich opieką. Pozwoli to na szersze obrazowanie trudności i skonstruowanie adekwatnej ścieżki terapeutycznej.

Jaką dokumentację otrzymam po diagnozie w SensoSenso?

Wynikiem diagnozy logopedycznej jest zawsze pisemny dokument zawierający opis badania oraz jego wnioski, przekazywane podczas ostatniego z cyklu spotkań. 

Jest to dokument określający rodzaj trudności, ich przyczynę, wskazania dotyczące dalszego procesu, zalecenia terapeutyczne do pracy dla dziecka
i rodziców, oraz innych specjalistów, a także określający najskuteczniejsze metody wsparcia.

Opinia logopedyczna jest niezwykle przydatnym dokumentem przy współpracy z placówkami oświatowymi i tworzeniach Orzeczeń, WOPFU, WWR oraz IPET, a także codziennej pracy w domu.

Logopeda, Neurologopeda, Pedagog

Jagoda Masłoń

Logopeda, Neurologopeda, Pedagog
O swojej pracy: My, dorośli, jesteśmy w stanie poczekać na wiele rzeczy, które są nam potrzebne. Dziecko nie ma takiej możliwości. To właśnie teraz kształtuje się jego ciało, rozwija umysł oraz zdobywa umiejętności i nawyki. Nie możemy mu obiecać „jutro”. Jego czas to „dziś”.
Neurologopeda Kliniczny, Specjalista Wczesnej Interwencji Logopedycznej, Terapeuta Specjalista Koncepcji RCM® Neurorehabilitación

Katarzyna Popielarska

Neurologopeda Kliniczny, Specjalista Wczesnej Interwencji Logopedycznej, Terapeuta Specjalista Koncepcji RCM® Neurorehabilitación
O swojej pracy: Komunikacja zaczyna się jeszcze przed nauka mówienia, ale to mowa pozwala nam wyrażać nam to co wewnątrz i opisać to co poza nami
Logopeda, Neurologopeda w trakcie studiów

Marta Zdyb

Logopeda, Neurologopeda w trakcie studiów
O swojej pracy: Wierzę, że poprzez wspieranie prawidłowego rozwoju mowy dziecka i ulepszanie jakości jego komunikacji, pomagam nie tylko mu, ale również jego najbliższym.
Logopeda ogólny i kliniczny, Terapeuta miofunkcjonalny

Natalia Olszewska

Logopeda ogólny i kliniczny, Terapeuta miofunkcjonalny
O swojej pracy: Jako logopeda pomagam dzieciom pokonywać trudności w mowie, aby mogły w pełni wyrażać siebie. Każdy ich postęp motywuje mnie do dalszej pracy.
Logopeda ogólny i kliniczny, Terapeuta miofunkcjonalny.

Paulina Stolarska

Logopeda ogólny i kliniczny, Terapeuta miofunkcjonalny.
O swojej pracy: Logopedia to fascynujące połączenie wielu nauk: medycyny, psychologii, pedagogiki, językoznawstwa. Od zawsze interesowały mnie zarówno tematy z dziedzin ścisłych, jak i nauk humanistycznych, a zajmowanie się zawodowo logopedią jest właśnie takim połączeniem kilku różnych obszarów. Nadrzędnymi celami moich działań terapeutycznych jest edukacja pacjenta i jego rodzica, przekazanie specjalistycznej wiedzy w przystępny sposób, którą będą mogli wykorzystać w codziennym funkcjonowaniu, stworzenie bezpiecznej atmosfery i poczucia zaopiekowania się pacjentem oraz stworzenie z nim wartościowej relacji.
Logopeda, nauczyciel – reedukator

Agata Runowicz

Logopeda, nauczyciel – reedukator
O swojej pracy: Praca logopedy to nie tylko zawód, to misja, która pozwala odkrywać potencjał komunikacyjny każdego człowieka. Towarzyszenie pacjentom w ich drodze do lepszego porozumiewania się to dla mnie ogromna satysfakcja i radość.

Masz pytanie? Napisz do nas!

Nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji i chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania.

Formularz kontaktowy