Zajęcia pedagogiczne dla dzieci korzystających z Komunikacji Alternatywnej i Wspomagającej (AAC) – Warszawa
Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC, ang. Augmentative and Alternative Communication) to różne metody komunikowania się, które są stosowane zamiast lub w uzupełnieniu do mowy. Te metody są często używane przez osoby z trudnościami w komunikacji werbalnej z powodu różnych schorzeń lub zaburzeń, takich jak autyzm, zespoły genetyczne, porażenie mózgowe, afazja, czy inne zaburzenia neurologiczne lub fizyczne, które wpływają na zdolność posługiwania się mową.
Spotkania konsultacyjne oraz terapeutyczne, mają na celu wsparcie lub wypracowanie metod komunikacji i stworzenie „katalogu” komunikacyjnego którym dziecko będzie mogło się porozumiewać z otoczeniem. Z powodu bardzo zindywidualizowanych potrzeb oraz możliwości pacjenta, a także bardzo zróżnicowanego zakresu oraz metodologii terapeutycznej, opracowanie „książki” komunikacyjnej AAC jest zawsze wyceniane indywidualnie, w zależności od potrzeb, umiejętności i stopnia skomplikowania procesu.
Konsultacja AAC:
Czas trwania: 50 minut
Cena: 210 zł
Spotkania terapeutyczne AAC:
Czas trwania: 45 minut
Cena: 190 zł
Opracowanie programu komunikacyjnego:
Ostateczna cena całościowego programu komunikacyjnego AAC jest wynikową kosztu niezbędnych konsultacji z opiekunami, spotkań terapeutycznych z dzieckiem, pracy terapeuty nad opracowaniem katalogu komunikacyjnego oraz wdrożenia go w środowisko dziecka.
Cena: ustalana jest indywidualnie po niezbędnych konsultacjach (350 – 850 zł).
Terapia miofunkcjonalna w Senso Senso
Ta forma terapii logopedycznej często wymaga regularnych sesji z certyfikowanym terapeutą miofunkcjonalnym oraz zaangażowania w ćwiczenia w domu. Jest to podejście holistyczne, które wymaga czasu i zaangażowania, ale może przynieść znaczące korzyści dla osób borykających się z powyższymi problemami komunikacyjnymi.
Dla kogo jest przeznaczona:
Terapia ta jest często zalecana dzieciom z zaburzeniami w rozwoju mowy lub problemami z oddychaniem, takimi jak oddychanie ustami. Może być również pomocna dla dorosłych z pewnymi problemami stomatologicznymi lub ortodontycznymi, jak nieprawidłowe ustawienie zębów lub zgryzu, a także dla osób z zaburzeniami snu, takimi jak chrapanie czy bezdech senny.
W czym pomaga:
Terapia miofunkcjonalna może pomagać w:
- Korekcji nieprawidłowych nawyków oddychania i przełykania.
- Poprawie mowy i dźwięków mowy poprzez wzmocnienie i koordynację mięśni odpowiedzialnych za artykulację.
- Zmniejszeniu problemów stomatologicznych, takich jak nieprawidłowy zgryz.
- Poprawie ogólnej postawy ciała i funkcji mięśni twarzy.
Jakie daje rezultaty:
Rezultaty terapii miofunkcjonalnej mogą obejmować:
- Lepszą artykulację i jasność mowy.
- Zmniejszenie problemów związanych z oddychaniem ustami i lepszą jakość snu.
- Poprawę w zakresie zgryzu i ustawienia zębów, co może zmniejszać potrzebę interwencji ortodontycznych.
- Ogólną poprawę zdrowia jamy ustnej.
W ramach współpracy z Senso Senso mogą Państwo skorzystać z terapii logopedycznej prowadzonej przez logopedów i neurologopedów specjalnych z dużym doświadczeniem w pracy z dziećmi. systematyczny.
Trening grafomotoryczny w Senso Senso
Trening grafomotoryczny jest prowadzona przez certyfikowanego pedagoga i stanowi ważne uzupełnienie dla innych form terapii pedagogicznej.
Zajęcia mają charakter cykliczny w wymiarze 50 minut tygodniowo.
Decyzja o podjęciu treningu grafomotorycznego jest poprzedzona wizytą konsultacyjną, na którą zapraszamy samych rodziców, celem zebrania jak najdokładniejszego wywiadu terapeutycznego.
Na podstawie zgromadzonych informacji terapeuta dobiera metody pracy do indywidualnych potrzeb dziecka:
Metody pracy w treningu grafomotorycznym:
- Ćwiczenia przygotowawcze do pisania:
- Ćwiczenia manipulacyjne
- Ćwiczenia z masami plastycznymi
- Ćwiczenia z cieczami
- Ćwiczenia z wykorzystaniem pionowej powierzchni:
- Ćwiczenia grafomotoryczne z wykorzystaniem specjalistycznych materiałów dydaktycznych
- Zastosowanie technologii:
- Wykorzystanie różnych narzędzi piszących
Przy każdej z powyższych metod ważne jest dostosowanie poziomu trudności do indywidualnych możliwości dziecka oraz dbałość o różnorodność ćwiczeń, tak aby trening był atrakcyjny i motywujący dla małego uczestnika. Ponadto regularność i systematyczność są kluczowe dla osiągnięcia trwałych efektów.

Katarzyna Król
Galeria naszego Centrum
Masz pytanie? Napisz do nas!
Nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji i chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania.