Zaznacz stronę

Trening Umiejętności Wychowawczych

Trening umiejętności wychowawczych to forma warsztatów edukacyjnych, która pomaga rodzicom i opiekunom rozwijać i doskonalić swoje techniki rodzicielskie. Celem takiego treningu jest wspieranie pozytywnego rozwoju dziecka, poprawa relacji rodzic-dziecko i radzenie sobie z wyzwaniami, które mogą pojawić się w procesie wychowania. Trening jest także odpowiedzią na zalecenia pedagogów i psychologów szkolnych, aby wspomóc wychowawczo rodziców.

Trening kontroli złości, Amity ART, TZA, Trening zastępowania agresji

Spotkania mają charakter grupy zamkniętej.

START PROGRAMU:  WRZESIEŃ 2024

Kiedy?

co druga sobota 12:00 – 13:30 (90min)
daty spotkań: 14.09  |  28.09  |  12.10  |  26.10  |  16.11  |  23.11  |  7.12  |  21.12  |  11.01  |  25.01

Cena

150zł /os lub 200zł /para za jedno spotkanie
płatność w jednej lub dwóch ratach za cykl dziesięciu spotkań

zapisu można dokonać poprzez kontakt z recepcją;

telefonicznie 535 799 506 lub mailowo [email protected]

Jak wygląda trening Trening Umiejętności Wychowawczych w Senso Senso?

Trening umiejętności wychowawczych to cykl zajęć grupowych prowadzonych przez pedagoga specjalizującego się w prowadzeniu treningów wychowawczych dla rodziców. Nasz Trening Umiejętności Wychowawczych oparty jest na metodach Rodzicielstwa Bliskości, Edukacji Pozytywnej oraz Porozumienia bez Przemocy w pełnym poszanowaniu dla podmiotowości dziecka, oraz rodzica.

Zakończenie kursu potwierdza zaświadczenie o udziale rodzica lub opiekuna w kursie. Zaświadczenie o odbyciu kursu wydaje się na podstawie obecności na wszystkich spotkaniach.

W przypadku pojedynczych nieobecności istnieje możliwość odrobienia zajęć w systemie indywidualnego spotkania z trenerem w cenie 190 zł

Trening Umiejętności wychowawczych ma charakter cyklu zajęć tematycznych o charakterze grupy zamkniętej, co oznacza że tylko w szczególnych przypadkach można dołączyć do grupy już w trakcie trwającego cyklu.

Po zakończonym cyklu warsztatów, otrzymują Państwo Certyfikat potwierdzający uczestnictwo, oraz materiały poszkoleniowe.

HARMONOGRAM SPOTKAŃ:

1. Cele, Motywacje i Wartości – wstęp do kluczowych aspektów wychowania 

  • Omówienie kompetencji wychowawczych
  • Style i podejścia wychowawcze
  • Kluczowe aspekty wychowania
  • Kształtowanie poczucia własnej wartości

2. Nagrody, kary i konsekwencje „naturalne” 

  • Dlaczego kara nie działa?
  • Czym są naturalne konsekwencje
  • Konsekwencje emocjonalne
  • Dostępność emocjonalna
  • Zagrożenia warunkowej akceptacji
  • Co zamiast nagród?

3. Opieka i nadopiekuńczość – ulotne proporcje i cienkie granice 

  • Samodzielność a poczucie własnej wartości
  • „Pomóż mi zrobić to samemu”- Co na to montessori ?
  • Co powoduje, że wyręczamy nasze dzieci?
  • Co się dzieje kiedy rodzicem kieruje lęk?
  • Elastyczność rodzicielska a emocje.
  • Pozwól doświadczać wszystkich emocji

4. Język Serca 

  • Przemoc w komunikacji – nieoczywiste fakty.
  • Jak mówię, jak słucham? – czyli uważność w komunikacji.
  • Jak język kształtuje rzeczywistość?
  • Język potrzeb a język emocji? – jak skutecznie rozmawiać z dzieckiem?
  • Jak dziecko zachowaniem komunikuje niewyrażone potrzeby?

5. Dziewczynki nie chodzą po drzewach 

  • Tradycyjne role i cechy obu płci.
  • Społeczna presja wychowania.
  • “Chłopaki nie płaczą”, “Dziewczynki są grzeczne” – czyli smutne konsekwencje dzielenia emocji na męskie i damskie
  • Jak o różnicach mówić bez oceny?
  • Konsekwencje przekonań wychowawczych w dorosłości.

6. Granice 

  • Rodzaje granic. – Czym są i co dają?
  • Odrębność, osobność; czyli wszystko o granicach
  • Jak się mają moje własne granice ?
  • Gdzie konsekwencja spotyka się z elastycznością?
  • Granice dziecka (fizyczne, emocjonalne, osobiste) i kiedy je przekraczamy
  • Poszanowanie granic w rodzinie a funkcjonowanie społeczne dziecka

7. Zachowania trudne i jak sobie konstruktywnie z nimi radzić 

  • O funkcjach i pochodzeniu agresji słownej i fizycznej
  • Jak pomóc dziecku doświadczającemu frustracji emocjonalnej?
  • Intencje i motywacje wychowawcze.
  • Kiedy słowa stają się „złe”- rzecz o nadawaniu znaczeń

Po co stworzono Trening Umiejętności Wychowawczych?

Warsztat został zaprojektowany tak, aby dostarczyć Ci praktyczne, skuteczne narzędzia, które pomogą nie tylko poradzić sobie z wyzwaniami rodzicielstwa, ale także czerpać z niego prawdziwą radość.

Rodzicielstwo nie musi być wyczerpujące — może być przygodą, która przynosi Tobie i Twojemu dziecku niezliczone korzyści.

Ważnym aspektem treningu jest nastawienie na zrozumienie potrzeb – tak dzieci, jak i rodziców: zbadanie możliwości rodziny, a następnie wypracowanie metod, które będą indywidualnie dopasowane do potrzeb, tak aby modelować i tworzyć bliskie relacje, a nie jedynie zarządzać zachowaniem.

Dla kogo jest przeznaczony Trening Umiejętności Wychowawczych?

Trening umiejętności wychowawczych to forma wsparcia psychoedukacyjnego dla rodziców i opiekunów, a także dla kadry przedszkolnej i szkolnej. Dostarcza wiedzy z zakresu rozwoju dziecka, specyfiki funkcjonowania dzieci oraz młodzieży oraz różnych technik wychowania, motywowania i budowania relacji.

Każdy etap rozwoju dziecka niesie ze sobą unikalne wyzwania. Może to być okres niemowlęcy, bunt dwulatka, adaptacja w przedszkolu lub szkole, okres dojrzewania itp. Trening umiejętności wychowawczych może dostarczyć wiedzy i narzędzi, które pomogą Ci w radzeniu sobie z tymi zmianami.

Skąd wiedzieć, że TUW jest potrzebny?

Jeśli zauważasz, że Twoje dziecko ma trudności z zachowaniem, komunikacją czy nauką, trening umiejętności wychowawczych może Ci pomóc zrozumieć, jak najlepiej zareagować i jak pomóc swojemu dziecku.

Rodzicielstwo bywa czasem bardzo stresujące. Jeśli czujesz, że jesteś przemęczona, zestresowana lub przytłoczona, trening umiejętności wychowawczych może Ci pomóc. Poprzez zastosowanie strategii radzenia sobie w trudnych wychowawczo sytuacjach, zadbasz o dobrostan Twój i Twojego dziecka.