Zaznacz stronę

Terapia pedagogiczna

Czy Twoje dziecko napotyka trudności w nauce, komunikacji lub relacjach z rówieśnikami? Terapia pedagogiczna może być odpowiedzią!

Terapia pedagogiczna w Centrum Senso Senso, zlokalizowanym w Warszawie na Mokotowie, to forma wsparcia skierowana do dzieci i młodzieży, które borykają się z trudnościami w nauce, zachowaniu oraz w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi.

W naszym gabinecie terapii pedagogicznej oferujemy specjalistyczne podejście, które ma na celu pomoc uczniowi w osiągnięciu pełnego potencjału edukacyjnego oraz poprawę jakości funkcjonowania w przedszkolu lub szkole oraz poza placówką edukacyjną.

Wsparcie pedagogiczne jest także pomocą dla rodziców i nauczycieli w zakresie metod nauki czy kompetencji wychowawczych. Pozwala na:

  • diagnozę przyczyn trudności szkolnych,
  • dostarcza opiekunom wiedzy w zakresie wychowania oraz funkcjonowania społecznego;
  • dostarcza rodzicom narzędzi do wsparcia dziecka w jego trudnościach edukacyjnych czy społecznych.

 

Terapia pedagogiczna to szereg metod stosowanych, aby jak najskuteczniej wspierać dziecko w jego rozwoju edukacyjnym, poznawczym i społecznym.

W czym możemy Ci pomóc?

Senso Senso to wielospecjalistyczny zespół wykwalifikowanych diagnostów i terapeutów, którzy pomogą Ci określić obszar do pracy, podpowiedzą najwłaściwszą ścieżkę terapeutyczną, i pozwolą na poprawę funkcjonowania Ciebie jako jednostki, pomogą Twojemu dziecku lub zapewnią wsparcie całej Twojej rodziny.

Konsultacja

pedagogiczna

Terapia ACC

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Zajęcia rewalidacyjne

Terapia ręki

Trening

grafomotoryczny 

Trening czytania oraz pisania metodą strukturalną

Trening funkcji poznawczych

Terapia dysgrafii

Terapia dysleksji

Terapia dyskalkulii

Terapia dysortografii

Konsultacja pedagogiczna

Konsultacja pedagogiczna jest często pierwszym krokiem w procesie pomocy dziecku, które napotyka trudności w edukacji, lub rodzicom, którzy mają pytania dotyczące strategii pomagających w wychowaniu.

Konsultacja pedagogiczna to spotkanie z pedagogiem, które ma na celu diagnozowanie, wsparcie i doradztwo w kwestiach związanych z rozwojem, edukacją oraz trudnościami dzieci i młodzieży.

  • Cel: doradztwo w problemach edukacyjnych, wychowawczych lub rozwojowych dziecka.
  • Uczestnicy: Dzieci doświadczające trudnościami w różnych obszarach funkcjonowania edukacyjnego, społecznego lub zachowania. Rodzice chcący zasięgnąć informacji specjalisty w zakresie wsparcia wychowawczego czy edukacyjnego swojego dziecka.
  • Zakres: Analiza trudności, udzielanie porad, proponowanie interwencji i strategii wsparcia.

Rezultat: Zrozumienie problemu, wskazówki dotyczące dalszego postępowania, plan wsparcia lub skierowanie do innych specjalistów.

Terapia AAC

Terapia AAC to proces wsparcia mający na celu pomoc dzieciom i młodzieży z trudnościami w komunikacji, umożliwiając im porozumiewanie się za pomocą alternatywnych i wspomagających metod komunikacji. Terapia ta jest również adresowana do rodziców i opiekunów, aby wspierać ich w nauce i stosowaniu narzędzi AAC.

  • Cel: Pomoc w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych, kształtowanie efektywnych strategii porozumiewania się, rozwijanie kompetencji społecznych oraz niwelowanie barier komunikacyjnych.
  • Uczestnicy: Dzieci oraz młodzież z trudnościami w komunikacji werbalnej, wynikającymi z zaburzeń rozwojowych, neurologicznych, słuchowych czy innych przyczyn, które uniemożliwiają lub utrudniają mówienie, oraz rodzice 
  • Zakres: Nauka korzystania z narzędzi AAC, takich jak tablice komunikacyjne, aplikacje na urządzenia mobilne, komunikatory elektroniczne.Umożliwienie wyrażania myśli, uczuć i potrzeb, co wspiera rozwój emocjonalny i poprawia relacje społeczne.

Rezultat: Terapia AAC umożliwia dzieciom i młodzieży, którzy mają trudności z komunikacją werbalną, rozwijanie pełni swojego potencjału, poprawiając jakość życia i relacje z otoczeniem.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne są często polecane przez pedagogów szkolnych, psychologów lub doradców edukacyjnych, a ich celem jest zapewnienie wsparcia uczniom w sposób dostosowany do ich indywidualnych potrzeb.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne to specjalistyczne formy wsparcia edukacyjnego dla uczniów mających trudności w nauce. 

  • Cel: Wsparcie uczniów w nabywaniu umiejętności i wiedzy, redukcja dysproporcji rozwojowych względem rówieśników oraz niwelowanie trudności szkolnych.
  • Zakres: Koncentracja na konkretnych umiejętnościach, które uczniowi sprawiają trudność, np. czytanie, pisanie, matematyka.

Rezultat: Poprawa kompetencji uczniów w obszarach, które były przedmiotem wsparcia, rozwój samodzielności w nauce, lepsza adaptacja w środowisku szkolnym.

Zajęcia rewalidacyjne

Zajęcia rewalidacyjne mają na celu pomoc dzieciom z trudnościami rozwojowymi lub niepełnosprawnościami w osiągnięciu jak najwyższego stopnia samodzielności i jakości życia, poprzez różnorodne metody terapeutyczne i edukacyjne.

  • Cel: Usprawnienie, kompensacja lub minimalizacja deficytów wynikających z różnego rodzaju niepełnosprawności.
  • Uczestnicy: dzieci mające trudności w nauce lub codziennym funkcjonowaniu.
  • Zakres: Praca nad konkretnymi deficytami i trudnościami, takimi jak: trudności ruchowe, komunikacyjne, poznawcze czy społeczne.

Rezultat: Poprawa funkcjonowania w codziennym życiu, rozwój umiejętności edukacyjnych, lepsza adaptacja społeczna i samodzielność.

Terapia ręki

Terapia ręki to specjalistyczna forma rehabilitacji skoncentrowana na poprawie funkcji ręki i kończyny górnej. Terapia ręki jest niezbędna dla wielu dzieci, nie tylko rozpoczynających edukację i naukę pisania, ale także mających trudności w wykonywaniu codziennych czynności wymagających sprawności manualnej lub precyzji. Terapia ręki polecana jest także dla młodzieży oraz dorosłych, którzy doświadczyli urazu, lub chcieliby poprawić swoje codzienne funkcjonowanie w zakresie motoryki małej.

 

  • Cel: Poprawa umiejętności manualnych, koordynacji ruchowej, siły chwytu i  innych funkcji dłoni.
  • Uczestnicy: Osoby z zaburzeniami funkcji ręki spowodowanymi różnymi przyczynami
  • Zakres: Ocena, diagnoza i leczenie dysfunkcji ręki oraz kończyny górnej.

Rezultat: Zwiększenie zakresu ruchu, poprawa siły i koordynacji, lepsze funkcjonowanie w codziennych czynnościach, poprawa jakości pisma oraz prac plastycznych, a także wymagających precyzji. czynności

trening grafomotoryczny

Trening grafomotoryczny

Trening grafomotoryczny jest kluczowy dla rozwoju umiejętności pisania u dzieci.

Trening grafomotoryczny koncentruje się na rozwijaniu umiejętności związanych z ruchami ręki niezbędnymi do pisania i rysowania.

  • Cel: Rozwój i poprawa precyzyjnych ruchów dłoni i palców, niezbędnych do pisania, rysowania
  • Uczestnicy: Dzieci z trudnościami w nabywaniu umiejętności pisania lub dopiero zaczynające swoją przygodę z pisaniem.
  • Zakres: Ćwiczenia skupiające się na koordynacji ruchowej, sile chwytu, prawidłowym trzymaniu przyborów do pisania.

Rezultat: Poprawa techniki pisania, zwiększenie precyzji ruchów manualnych, poprawa koordynacji oko-ręka.

Trening czytania oraz pisania metodą strukturalną

Metoda strukturalna oferuje kompleksowe podejście do nauki czytania i pisania, dostosowane do indywidualnych potrzeb uczącego się. 

  • Cel: Usprawnienie procesu czytania i pisania poprzez intensywny trening i automatyzację umiejętności.
  • Uczestnicy: Dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu spowodowanymi deficytami funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, motorycznych oraz zaburzeniami rozwojowymi
  • Zakres: Nauka czytania poprzez podział języka na fragmenty, które umożliwiają dziecku bezproblemowe poruszanie się w jego strukturze.

Rezultat: Opanowanie umiejetności płynnego czytania oraz zapisu języka

trening czytania oraz pisania, metoda strukturalna
trening funkcji poznawczych

Trening Funkcji poznawczych

Trening funkcji poznawczych skupia się na wzmacnianiu i rozwijaniu kluczowych umiejętności umysłowych, co przekłada się na uzyskiwane wyniki w szkole lub pracy zawodowej : 

  • Cel: Wzmocnienie i rozwój kluczowych funkcji poznawczych, takich jak pamięć, uwaga, funkcje wykonawcze, percepcja, czy logika.
  • Uczestnicy: Dzieci i młodzież oraz osoby dorosłe borykające się z trudnościami w zakresie uwagi, koncentracji, przetwarzania informacji czy percepcji.
  • Zakres: Ćwiczenia i zadania stymulujące różne obszary mózgu i procesy myślowe.

Rezultat: Poprawa koncentracji, zdolności przetwarzania informacji, lepsza pamięć, zwiększenie zdolności rozwiązywania problemów i elastyczności myślowej.

Terapia Dysgrafii

Terapia dysgrafii ma na celu wszechstronne wsparcie osoby dotkniętej tym zaburzeniem, nie tylko w zakresie umiejętności pisania, ale także w aspektach emocjonalnych i społecznych. 

  • Cel: Głównym celem terapii dysgrafii jest poprawa umiejętności pisania oraz zmniejszenie trudności w nauce i codziennym życiu.
  • Uczestnicy: Terapia skierowana jest do dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych, które doświadczają trudności w manualnych umiejętnościach pisania, nieadekwatne do ich wieku i poziomu edukacji.
  • Zakres: Terapia dysgrafii obejmuj ćwiczenia psychomotoryczne, naukę prawidłowej techniki pisania, wsparcie emocjonalne

Rezultat:  Poprawa zdolności piśmienniczych i czytelności pisma

trening dysgrafii, terapia dysgrafii, terapia pedagogiczna
terapia dysleksji

Terapia Dysleksji

Dysleksja rozwojowa (czyli towarzysząca dziecku przez cały proces rozwojowy i w dorosłości również) oznacza specyficzne trudności w nauce czytania i pisania. Trudności te nie wynikają ze złej woli dziecka, jednak należy je odróżnić od zwyczajnych trudności, z którymi boryka się każde dziecko rozpoczynające naukę.

  • Cel: Pomoc w przezwyciężaniu trudności związanych z czytaniem i pisaniem oraz wspieranie rozwoju umiejętności szkolnych.
  • Uczestnicy: dzieci od 10 roku życia, młodziez oraz dorosłi
  • Zakres: Róznorodne metody terapeutyczne oparte na ćwieczeniach, treningu funkcji poznawczych oraz terapii edukacyjnej

Rezultat: Poprawa funkcjinowania dziecka w zakresie umiejetności szkolnych oraz ogólnego rozwoju społeczno – emocjonalnego

 

Terapia dyskalkulii

Dyskalkulia często przejawia się w ogólnych trudnościach z przyswojeniem struktury nauk matematycznych. Przy dyskalkulii często obserwuje się problem z liczeniem i odczytywaniem czasu, błędy w pisaniu liczb, kłopoty z zapamiętywaniem znaków matematycznych i etapów operacji czy trudności w odczytywaniu map.

Senso Senso pomaga w trudnościach takich jak:

  • Dyskalkulia werbalna – trudności z pojęciami, określaniem ilości, nazywaniem cyfr i operacji
  • Dyskalkulia ideognostyczna – problemy z tworzeniem pojęć i liczeniem w pamięci
  • Dyskalkulia operacyjna – nieumiejętność przeprowadzania operacji matematycznych
  • Dyskalkulia leksykalna – zaburzenie czytania znaków i działań matematycznych
  • Dyskalkulia graficzna – problem z zapisem znaków i symboli matematycznych, również ze słuchu
  • Dyskalkulia praktognostyczna – brak umiejętności manipulacyjnych i porównawczych, zaburzenie szacowania
dyskalkulia, problemy z liczeniem, terapia dyskalkulii
terapia dysortografii

Terapia Dysortografii

Stosując regularną terapię dysortografii, dostosowaną do indywidualnych potrzeb uczestnika, można osiągnąć znaczący postęp w pisaniu bez błędów ortograficznych oraz wzmocnić pewność siebie i poprawić wyniki edukacyjne.

Cel: Wsparcie osób z dysortografią w poprawie ortografii i techniki pisania, a także budowanie pewności siebie w pisaniu.

Uczestnicy: Dzieci, młodzież i dorośli z diagnozowaną dysortografią lub z trudnościami w pisaniu zgodnie z zasadami ortografii.

Zakres: Indywidualne sesje skoncentrowane na specyficznych problemach ortograficznych, jak również zajęcia grupowe skupiające się na ogólnym rozwoju umiejętności pisania.

Terapia dysortografii służy przede wszystkim poprawie funkcjonowania oraz wypracowaniu skutecznych strategii radzenia sobie z trudnościami wynikającymi z dysleksji i dysortografii.