Trening grafomotoryczny – Warszawa
Trening grafomotoryczny przygotowuje dzieci do opanowania umiejętności pisania, która jest podstawowym zadaniem na czas nauki w pierwszych klasach szkoły podstawowej. Ćwiczenia grafomotoryczne wspierają rozwój motoryki małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Czas trwania: 45 minut
Cena: 160 zł
Zapisy: Przed rozpoczęciem zajęć rewalidacyjnych należy dokonać konsultacji
Dla kogo przeznaczony jest trening grafomotoryczny?
- problemy z formowaniem liter
- nieprawidłowe trzymanie ołówka
- trudności ogólną koordynacją ręki podczas pisania
- problem z odwzorowaniem wzorów oraz kształtów
- nietrzymanie się konturów podczas rysowania, lub linii podczas pisania
- nieczytelny charakter pisma
- nieprawidłową pozycję podczas pisania, zbyt mocne pochylenie się nad blatem, polegiwanie lub podpieranie ciała przy pisaniu
- zbyt szybkie lub zbyt wolne ruchy reki przy wykonywaniu zadania
Ponieważ umiejętność pisania jest kluczowa dla rozwoju edukacyjnego dziecka, szczególną uwagę należy przyłożyć do kształtowania prawidłowych nawyków związanych z rozwojem tej umiejętności zwłaszcza u 6 i 7-latków.
Trening Grafomotoryczny zaleca się dzieciom rozpoczynającym swoją przygodę z pisaniem. Zanim pierwszoklasista zacznie poprawnie określić swoje pierwsze literki i prawidłowo trzymać narzędzie pisarskie, potrzeba usprawnienia zdolności manualnych.
Wspieranie rozwoju umiejętności grafomotorycznych u dzieci ma pozytywne skutki zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i ogólnorozwojowym:
- Rozwój umiejętności graficznych: Dzięki regularnym ćwiczeniom, dzieci są w stanie poprawić jakość swojego pisma i rysunków, co z kolei przekłada się na ich pewność siebie w wykonywaniu zadań graficznych.
- Współpraca i komunikacja: Dzieci uczą się pracy zgodnie z instrukcjami nauczyciela czy rodzica, co jest kluczowe dla sukcesów edukacyjnych i wychowawczych.
- Rozwój percepcji przestrzennej: Poprzez różnego rodzaju ćwiczenia, dzieci doskonalą orientację w przestrzeni oraz umiejętność rozpoznawania i interpretowania obrazów.
- Poprawa techniki pisania: Systematyczny trening wpływa na technikę rysowania i pisania, co z kolei przekłada się na estetykę pracy oraz jej czytelność.
- Rozwój mowy i języka: Dzieci uczą się nazywania przedmiotów oraz opowiadania o tym, co widzą na rysunkach. To ważne dla rozwoju słownictwa i umiejętności werbalnych.
- Korekta błędnych nawyków: Wczesne wykrycie i korekta nieprawidłowości w trzymaniu przyborów czy w napięciu mięśni dłoni pomaga w uniknięciu problemów w przyszłości.
- Wszechstronny rozwój: Zajęcia te stymulują różne sfery rozwoju dziecka, od motoryki, przez percepcję, aż po rozwój emocjonalny.
- Motywacja: Poprzez ciekawe zadania i ćwiczenia, dzieci zyskują motywację do nauki oraz odkrywają nowe pasje i zainteresowania.
- Rozwój zdolności manualnych: Regularne ćwiczenia wpływają na zwiększenie precyzji ruchów, wzmocnienie mięśni ręki oraz poprawę koordynacji.
Trening grafomotoryczny jest więc dedykowany szerokiemu spektrum dzieci, które z różnych powodów mogą potrzebować wsparcia w rozwijaniu umiejętności związanych z pisaniem, rysowaniem i innymi precyzyjnymi czynnościami wykonywanymi ręką. Ważne jest, aby taki trening był dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz był prowadzony w sposób systematyczny.
Trening grafomotoryczny w Senso Senso
Trening grafomotoryczny jest prowadzona przez certyfikowanego pedagoga i stanowi ważne uzupełnienie dla innych form terapii pedagogicznej.
Zajęcia mają charakter cykliczny w wymiarze 50 minut tygodniowo.
Decyzja o podjęciu treningu grafomotorycznego jest poprzedzona wizytą konsultacyjną, na którą zapraszamy samych rodziców, celem zebrania jak najdokładniejszego wywiadu terapeutycznego.
Na podstawie zgromadzonych informacji terapeuta dobiera metody pracy do indywidualnych potrzeb dziecka:
Metody pracy w treningu grafomotorycznym:
- Ćwiczenia przygotowawcze do pisania:
- Ćwiczenia manipulacyjne
- Ćwiczenia z masami plastycznymi
- Ćwiczenia z cieczami
- Ćwiczenia z wykorzystaniem pionowej powierzchni:
- Ćwiczenia grafomotoryczne z wykorzystaniem specjalistycznych materiałów dydaktycznych
- Zastosowanie technologii:
- Wykorzystanie różnych narzędzi piszących
Przy każdej z powyższych metod ważne jest dostosowanie poziomu trudności do indywidualnych możliwości dziecka oraz dbałość o różnorodność ćwiczeń, tak aby trening był atrakcyjny i motywujący dla małego uczestnika. Ponadto regularność i systematyczność są kluczowe dla osiągnięcia trwałych efektów.
Poznaj naszych terapeutów
Katarzyna Król
Pedagog specjalny, diagnosta pedagogiczny
Dysponujemy:
- zapleczem praktycznej wiedzy specjalistów różnych dziedzin pedagogiczno-psychologicznych
- wieloma technikami terapeutycznymi, które zawsze dobieramy indywidualnie do potrzeb dziecka
- pomocami dydaktycznymi, które pozwalają terapie przekształcić w angażującą i rozwijającą zabawę
- przytulną przestrzenią do pracy gdzie dzieci czują się swobodnie i komfortowo
- zajęciami indywidualnymi, treningami oraz warsztatami, które korzystnie wpływają na rozwój naszych podopiecznych