Zaznacz stronę

Trening grafomotoryczny – Warszawa

Trening grafomotoryczny przygotowuje dzieci do opanowania umiejętności pisania, która jest podstawowym zadaniem na czas nauki w pierwszych klasach szkoły podstawowej. Ćwiczenia grafomotoryczne wspierają rozwój motoryki małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Czas trwania: 45 minut

Cena: 160 zł

Zapisy: Przed rozpoczęciem zajęć rewalidacyjnych należy dokonać konsultacji

Dla kogo przeznaczony jest trening grafomotoryczny?

  • problemy z formowaniem liter
  • nieprawidłowe trzymanie ołówka
  • trudności ogólną koordynacją ręki podczas pisania
  • problem z odwzorowaniem wzorów oraz kształtów
  • nietrzymanie się konturów podczas rysowania, lub linii podczas pisania
  • nieczytelny charakter pisma
  • nieprawidłową pozycję podczas pisania, zbyt mocne pochylenie się nad blatem, polegiwanie lub podpieranie ciała przy pisaniu
  • zbyt szybkie lub zbyt wolne ruchy reki przy wykonywaniu zadania

Ponieważ umiejętność pisania jest kluczowa dla rozwoju edukacyjnego dziecka, szczególną uwagę należy przyłożyć do kształtowania prawidłowych nawyków związanych z rozwojem tej umiejętności zwłaszcza u 6 i 7-latków. 

Trening Grafomotoryczny zaleca się dzieciom rozpoczynającym swoją przygodę z pisaniem. Zanim pierwszoklasista zacznie poprawnie określić swoje pierwsze literki i prawidłowo trzymać narzędzie pisarskie, potrzeba usprawnienia zdolności manualnych. 

Wspieranie rozwoju umiejętności grafomotorycznych u dzieci ma pozytywne skutki zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i ogólnorozwojowym:

  • Rozwój umiejętności graficznych: Dzięki regularnym ćwiczeniom, dzieci są w stanie poprawić jakość swojego pisma i rysunków, co z kolei przekłada się na ich pewność siebie w wykonywaniu zadań graficznych.
  • Współpraca i komunikacja: Dzieci uczą się pracy zgodnie z instrukcjami nauczyciela czy rodzica, co jest kluczowe dla sukcesów edukacyjnych i wychowawczych.
  • Rozwój percepcji przestrzennej: Poprzez różnego rodzaju ćwiczenia, dzieci doskonalą orientację w przestrzeni oraz umiejętność rozpoznawania i interpretowania obrazów.
  • Poprawa techniki pisania: Systematyczny trening wpływa na technikę rysowania i pisania, co z kolei przekłada się na estetykę pracy oraz jej czytelność.
  • Rozwój mowy i języka: Dzieci uczą się nazywania przedmiotów oraz opowiadania o tym, co widzą na rysunkach. To ważne dla rozwoju słownictwa i umiejętności werbalnych.
  • Korekta błędnych nawyków: Wczesne wykrycie i korekta nieprawidłowości w trzymaniu przyborów czy w napięciu mięśni dłoni pomaga w uniknięciu problemów w przyszłości.
  • Wszechstronny rozwój: Zajęcia te stymulują różne sfery rozwoju dziecka, od motoryki, przez percepcję, aż po rozwój emocjonalny.
  • Motywacja: Poprzez ciekawe zadania i ćwiczenia, dzieci zyskują motywację do nauki oraz odkrywają nowe pasje i zainteresowania.
  • Rozwój zdolności manualnych: Regularne ćwiczenia wpływają na zwiększenie precyzji ruchów, wzmocnienie mięśni ręki oraz poprawę koordynacji.

Trening grafomotoryczny jest więc dedykowany szerokiemu spektrum dzieci, które z różnych powodów mogą potrzebować wsparcia w rozwijaniu umiejętności związanych z pisaniem, rysowaniem i innymi precyzyjnymi czynnościami wykonywanymi ręką. Ważne jest, aby taki trening był dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz był prowadzony w sposób systematyczny.

Trening grafomotoryczny w Senso Senso

Trening grafomotoryczny jest prowadzona przez certyfikowanego pedagoga i stanowi ważne uzupełnienie dla innych form terapii pedagogicznej.

Zajęcia mają charakter cykliczny w wymiarze 50 minut tygodniowo. 

Decyzja o podjęciu treningu grafomotorycznego jest poprzedzona wizytą konsultacyjną, na którą zapraszamy samych rodziców, celem zebrania jak najdokładniejszego wywiadu terapeutycznego.

Na podstawie zgromadzonych informacji terapeuta dobiera metody pracy do indywidualnych potrzeb dziecka:

Metody pracy w treningu grafomotorycznym:

  • Ćwiczenia przygotowawcze do pisania:
  • Ćwiczenia manipulacyjne
  • Ćwiczenia z masami plastycznymi
  • Ćwiczenia z cieczami
  • Ćwiczenia z wykorzystaniem pionowej powierzchni:
  • Ćwiczenia grafomotoryczne z wykorzystaniem specjalistycznych materiałów dydaktycznych
  • Zastosowanie technologii:
  • Wykorzystanie różnych narzędzi piszących

Przy każdej z powyższych metod ważne jest dostosowanie poziomu trudności do indywidualnych możliwości dziecka oraz dbałość o różnorodność ćwiczeń, tak aby trening był atrakcyjny i motywujący dla małego uczestnika. Ponadto regularność i systematyczność są kluczowe dla osiągnięcia trwałych efektów.

Poznaj naszych terapeutów

Katarzyna Król

Pedagog specjalny, diagnosta pedagogiczny

Dysponujemy:

  • zapleczem praktycznej wiedzy specjalistów różnych dziedzin pedagogiczno-psychologicznych
  • wieloma technikami terapeutycznymi, które zawsze dobieramy indywidualnie do potrzeb dziecka
  • pomocami dydaktycznymi, które pozwalają terapie przekształcić w angażującą i rozwijającą zabawę
  • przytulną przestrzenią do pracy gdzie dzieci czują się swobodnie i komfortowo
  • zajęciami indywidualnymi, treningami oraz warsztatami, które korzystnie wpływają na rozwój naszych podopiecznych