Zaznacz stronę

Zajęcia rozwijające

 

Zajęcia rozwijające są formami terapeutycznymi opartymi na metodach aktywizujących różne obszary rozwoju dziecka.

Dążymy do zapewnienia wszechstronnego rozwoju w zakresie:

  • integracji sensorycznej,
  • inteligencji emocjonalnej, oraz
  • umiejętności społecznych.

Różnorodność naszych zajęć pozwala na uczestnictwo dzieci już od 3-ego miesiąca życia. Warsztaty rozwijające obywające się z najmłodszymi maluszkami odbywają się z udziałem rodziców, co dodatkowo wzmacnia więź między dzieckiem a opiekunem.

Nasze zajęcia

gordonki

SENSOPLASTYKA

SENSORYKA SMYKA

ANGIELSKI

DOGOTERAPIA

KLUB MŁODYCH MAM

Gordonki

Gordonki to potoczna nazwa metody umuzykalniania dzieci opracowanej przez profesora  Edwina E. Gordona, przeznaczone dla dzieci od 6. miesiąca życia.

Zajęcia oparte są na muzyce połączonej z ruchem, a interakcja z muzyką (słuchanie, śpiew, ruch czy gra na instrumentach) stanowi metodę skutecznej nauki przez zabawę z użyciem atrakcyjnych dla dziecka rekwizytów.

Zajęcia mają charakter swobodny, podążający i angażujący nie tylko dziecko, ale i opiekuna. Maluszek ma możliwość swobodnego poruszania się i odczuwania bodźców w sposób indywidualny.

Zajęcia umuzykalniające są przeznaczone dla dzieci w wieku od 0 do 2 lat.

Zajęcia trwają 45 minut.

Prowadzący – Magda Koman- Szymanik

Sensoplastyka

Sensoplastyka (inaczej plastyka sensoryczna) to przede wszystkim wielozmysłowe doświadczenie. Wpływa korzystnie na rozwój połączeń nerwowych poprzez stymulację każdego ze zmysłów i polecana jest dla wszystkich dzieci niezależnie od ich wieku — także dla młodzieży czy dorosłych.

Sensoplastyka jest ciekawą i angażującą formą zabaw rozwojowych, rozbudzających ciekawość świata, kreatywność i wpływająca na wszechstronny rozwój.

W naszej pracy opieramy na materiałach, które sami przygotowujemy. Dzięki temu mamy pewność, że są w pełni bezpieczne dla naszych maluszków.

Zajęcia dedykowane są dla dzieci od 1 roku życia. Na sensoplastykę nie ma za dużych dzieci.

Zajęcia trwają 45 minut.

Logorytmika

Logorytmika to metoda terapeutyczna wspierająca rozwój mowy, poprzez uatrakcyjnienie zwykłych ćwiczeń logopedycznych, o muzykę i zabawy.

Dzięki połączeniu rytmiki i terapii logopedycznej można oddziaływać jednocześnie na sferę werbalną, słuchową oraz ruchową uczestnika. Pozwala to na utrwalenie poprawnych wzorców mowy, a także zaktywizowanie kolejnych umiejętności. Poprzez pracę w grupach, ruch i muzykę poprawiamy zdolności komunikacyjne, koordynację ruchową, świadomość własnego ciała i otaczającej przestrzeni.

Zajęcia dedykowane są dla dzieci miedzy 1 a 8 rokiem życia, w podziale na odpowiednie grupy wiekowe.

Zajęcia trwają 45 minut.

Prowadzący – Marta Zdyb / Jagoda Masłoń / Dominika Mielczarek

Turlanki

Turlanki to zajęcia ogólnorozwojowe z elementami terapii sensorycznej, oraz masaży pediatrycznych, przeznaczone dla najmłodszych dzieci i ich opiekunów.

Turlanki pomagają mobilizować i angażować dziecko do rozwoju w wielu aspektach. Uczą relaksowania się i możliwości rozładowywania energii, otwierają na doświadczenia, pozwalają lepiej poznawać siebie i swoje ciało, a także uczą prawidłowych reakcji na bodźce sensoryczne, pomagając zachowywać się naturalnie w rozmaitych sytuacjach.

Udział rodzica w zajęciach, daje także możliwości poznawania potencjału swojego dziecka oraz pozyskania inspiracje do różnorodnych sposobów codziennego wspierania jego rozwoju.

Turlanki przeznaczone są dla dzieci od 6 miesięcy – 3 roku życia.

Zajęcia trwają 45 minut.

Prowadząca – Magdalena Wicher

Kodowanie na Dywanie

Kodowanie na dywanie to popularna metoda nauczania podstaw programowania i rozumienia algorytmów dla dzieci, która nie wymaga komputera. Warsztaty z kodowania są świetnym dopełnieniem konwencjonalnej nauki matematyki, informatyki oraz zdolności technicznych. Zajęcia uczą tworzenia i odczytywania serii instrukcji, aby utworzyć odpowiednio skomplikowane wzory. Metoda rozwijaj przede wszystkim zdolność myślenia logicznego, przyczynowo-skutkowego oraz rozwiązywania problemów metodą analizy i syntezy. Doskonali umiejętność koncentracji uwagi, pamięć oraz współpracy w grupie.

Poza wachlarzem korzyści płynących z zajęć Kodowania na dywanie jest to przede wszystkim świetna zabawa dla osób w każdym wieku.

Zajęcia w Senso Senso rekomendowane są dla dzieci od 3 roku życia.

Zajęcia trwają 45 minut.

Prowadzący – Karolina Niedrygas

Dogoterapia

Dogoterapia to nieoceniona jakość dla rozwoju Twojego dziecka na wielu płaszczyznach. Pies jest świetnym wsparciem w terapii różnych dziecięcych trudności. To cierpliwy i nieoceniający asystent, który uczy wrażliwości, nawiązywania relacji oraz empatii. Zachęca do ćwiczeń fizycznych, towarzysząc w zadaniach ruchowych i wspierając rozwój sensoryczny Twojego dziecka. Pozwala także się wyciszyć i poczuć pewniej w różnych sytuacjach. Dogoterapia może przynieść wiele korzyści dla dzieci, zwłaszcza tych, które borykają się z problemami emocjonalnymi, społecznymi, kognitywnymi czy fizycznymi. Psy terapeutyczne są dobrze wytrenowane, cierpliwe i kochają ludzi, co sprawia, że są one doskonałym towarzystwem dla dzieci, dając motywację do osiągania kolejnych sukcesów.

Zajęcia rekomendowane są dla dzieci w każdym wieku i o zróżnicowanych potrzebach. Dogoterapia jest warsztatem grupowym, jednak w niektórych przypadkach zaleca się sesje indywidualne.

Zajęcia trwają 50 minut.

Prowadzący – Olga Rybacka

Angielski – Creative English

Creative English — bo na naukę komunikacji nigdy nie jest za wcześnie!

Czy wiesz, że Twoje dziecko tym łatwiej nauczy się języka obcego, im szybciej będzie miało z nim kontakt? My to wiemy!

Dlatego przygotowaliśmy specjalną ofertę nauki angielskiego, która bez reszty wciąga naszych małych podopiecznych. 

Autorskie metody nauczania języka w oparciu o doświadczenia sensoryczne to świetna metoda rozwojowa wspierająca Twoje dziecko na wielu płaszczyznach, ale przede wszystkim rozbudzająca potencjał językowy. 

Zajęcia przeznaczone są dla dzieci od 6 miesięcy życia do 5 lat.

Zajęcia trwają 45 minut.

Prowadząca – Anna Pękala