Diagnoza pedagogiczna – przyczyn niepowodzeń szkolnych

Niepowodzenia szkolne często stanowią źródło ogromnej frustracji zarówno dzieci jak i rodziców. Rzutują na wiele aspektów funkcjonowania dziecka, nie tylko w szkole, ale i poza nią. Wśród najczęstszych przyczyn niepowodzeń szkolnych wyróżniamy m.in. podjęcie nauki bez gotowości szkolnej dziecka, specyficzne trudności w uczeniu się, takie jak dysleksja, dysgrafia, dysortografia i dyskalkulia. 

Wyniki testów uzyskane w naszym centrum pozwalają ubiegać się o opinię o indywidualnych potrzebach edukacyjnych z publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.

diagnoza pedagogiczna

W czym możemy Ci pomóc?

SensoSenso to wielospecjalistyczny zespół wykwalifikowanych diagnostów i terapeutów, którzy pomogą Ci określić obszar do pracy, podpowiedzą najwłaściwszą ścieżkę terapeutyczną, i pozwolą na poprawę funkcjonowania Ciebie jako jednostki, pomogą Twojemu dziecku lub zapewnią wsparcie całej Twojej rodziny.

Diagnoza Dysleksji

Diagnoza dysleksji pozwala na wydanie opinii w PPP
o specyficznych trudnościach w uczeniu się i dostosowaniu sytuacji egzaminacyjnych oraz codziennej edukacji dziecka do jego potrzeb i możliwości.

Diagnozę wykonujemy u dzieci po 10.roku życia.
W przypadku dzieci między 7., a 9. rokiem życia diagnozuje się ryzyko wystąpienia dysleksji.

Diagnoza dysleksji składa się z jednego lub dwóch spotkań
z badanym oraz wypełnienia kwestionariusza.

Diagnoza Dysleksji
Diagnoza Dysortografii

Diagnoza Dysortografii

Diagnoza dysortografii to kompleksowy proces, służący zrozumieniu specyficznych trudności ucznia w zakresie ortografii i opracowanie skutecznych strategii wsparcia. Prawidłowa diagnoza dysortografii pozwala na wydanie opinii w PPP o dostosowaniu warunków nauczania oraz sytuacji egzaminacyjnej do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.

Diagnozę wykonujemy u dzieci po 10.roku życia.

Diagnoza dysortografii składa się z jednego spotkania z badanym oraz wypełnienia kwestionariusza.

Diagnoza Dyskalkulii

Diagnoza dyskalkulii to kompleksowy proces, służący zrozumieniu specyficznych trudności ucznia w zakresie nauki matematyki. Prawidłowa diagnoza dyskalkulii pozwala na wydanie opinii z PPP o dostosowaniu warunków nauczania oraz sytuacji egzaminacyjnej do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.

Diagnozę wykonujemy u dzieci po 10.roku życia.

Diagnoza dyskalkulii składa się z jednego lub dwóch spotkań z badanym oraz wypełnienia kwestionariusza.

Diagnoza dyskalkulii
Diagnoza Dysgrafii

Diagnoza Dysgrafii

Diagnoza dysgrafii to kompleksowy proces mający na celu zrozumienie i wsparcie osób borykających się z trudnościami w manualnym pisaniu. Zdiagnozowana dysgrafia pozwala na dostosowanie metodyki nauczania
i wsparcia do indywidualnych potrzeb ucznia.

Diagnozę wykonujemy u dzieci po 7. roku życia.

Diagnoza dysortografii składa się z jednego spotkania
z badanym oraz wypełnienia kwestionariusza.

Gotowość szkolna

Diagnoza gotowości szkolnej to kompleksowy proces, służący zrozumieniu, czy dziecko ma emocjonalna gotowość oraz odpowiedni poziom kluczowych umiejętności do podjęcia nauki w szkole podstawowej.

Diagnozujemy dzieci w wieku przedszkolnym, zazwyczaj od 5. do 7. roku życia, które mają rozpocząć naukę w szkole podstawowej.

Gotowość szkolna
Diagnosta pedagogiczny, Pedagog specjalny, Terapeutka dzieci z zaburzeniami komunikacji pisemnej.

Katarzyna Król

Diagnosta pedagogiczny, Pedagog specjalny, Terapeutka dzieci z zaburzeniami komunikacji pisemnej.
O swojej pracy: Każde dziecko ma wrodzony potencjał. Nie każdy jednak potrafi go odkryć i wykorzystać. Wspieranie mocnych stron dziecka, pozwala na poprowadzenie go do sukcesu, poprzez pokazanie mu jak wiele rozumie, wie i potrafi.

Masz pytanie? Napisz do nas!

Nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji i chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania.

Formularz kontaktowy