Diagnoza Pedagogiczna- Warszawa
Diagnoza pedagogiczna to proces oceny i analizy funkcjonowania dziecka w kontekście jego rozwoju edukacyjnego, społecznego, emocjonalnego i poznawczego.
Celem diagnozy jest zidentyfikowanie mocnych stron, trudności oraz potrzeb dziecka, aby móc dostosować odpowiednie metody i formy wsparcia edukacyjnego.
W czym możemy Ci pomóc?
Senso Senso to wielospecjalistyczny zespół wykwalifikowanych diagnostów i terapeutów, którzy pomogą Ci określić obszar do pracy, podpowiedzą najwłaściwszą ścieżkę terapeutyczną i pozwolą na poprawę funkcjonowania Ciebie jako jednostki, pomogą Twojemu dziecku lub zapewnią wsparcie całej Twojej rodziny.
DIAGNOZA
DYSLEKSJI
DIAGNOZA
DYSORTOGRAFII
DIAGNOZA
DYSKALKULII
DIAGNOZA
DYSGRAFII
DIAGNOZA
GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
DIAGNOZA FUNKCJI
POZNAWCZYCH
Diagnoza Dysleksji
Diagnoza dysleksji pozwala na wydanie opinii o specyficznych trudnościach w uczeniu się, która pozwala na dostosowanie sytuacji egzaminacyjnych oraz codziennej edukacji dziecka do jego potrzeb i możliwości.
Dla kogo: Uczniowie, którzy mają trudności w czytaniu i pisaniu, które nie są spowodowane innymi czynnikami, takimi jak brak odpowiedniego nauczania, problemy ze wzrokiem czy słuchem czy niski poziom inteligencji.
Metoda: Proces diagnozy obejmuje wywiady z rodzicami, obserwację ucznia, testy psychologiczne, testy diagnostyczne dotyczące czytania i pisania, analizę próbek pisemnych oraz inne testy w zależności od indywidualnych potrzeb potrzeb.
Diagnoza Dysortografii
Diagnoza dysortografii to kompleksowy proces, służący zrozumieniu specyficznych trudności ucznia w zakresie ortografii i opracowanie skutecznych strategii wsparcia. Prawidłowa diagnoza dysortografii pozwala na wydanie opinii o dostosowaniu warunków nauczania oraz sytuacji egzaminacyjnej do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.
Dla kogo: Dzieci po 10 roku życia, młodzież oraz osoby dorosłe które mimo odpowiedniej edukacji i wysiłku nadal popełniają liczne błędy ortograficzne.
Metoda: Zebranie informacji od rodziców, nauczycieli i samego ucznia o jego historii edukacyjnej. Wykorzystanie standaryzowanych testów ortograficznych, które pozwolą ocenić umiejętności ucznia w stosunku do normy wiekowej.
Diagnoza dyskalkulii
Diagnoza dyskalkulii to kompleksowy proces, służący zrozumieniu specyficznych trudności ucznia w zakresie nauki matematyki. Prawidłowa diagnoza dyskalkulii pozwala na wydanie opinii o dostosowaniu warunków nauczania oraz sytuacji egzaminacyjnej do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.
Dla kogo? Dla dzieci od 12 roku życia, młodzieży oraz dorosłych wykazujących trudności w rozumieniu i wykonywaniu operacji matematycznych.
Metoda:
- Zebrania informacji o historii rozwoju, trudnościach w nauce i czynnikach wpływających na wyniki w matematyce.
- Test oceniające umiejętności matematyczne
- Ocena zdolności i funkcji poznawczych, takich jak pamięć, uwaga i funkcje wykonawcze
Diagnoza Dysgrafii
Diagnoza dysgrafii to kompleksowy proces mający na celu zrozumienie i wsparcie osób borykających się z trudnościami w manualnym pisaniu. Zdiagnozowana dysgrafia pozwala na dostosowanie metodyki nauczania i wsparcia do indywidualnych potrzeb ucznia.
Dla kogo: Dla dzieci po 10 roku życia, młodzieży oraz dorosłych wykazujacych trudności w manualnych umiejętnościach pisania, nieadekwatne do ich wieku i poziomu edukacji.
Metoda:
- Wywiady z rodzicami/nauczycielami.
- Obserwacja techniki pisania.
- Testy pisemne oceniające precyzję, tempo i jakość pisma.
Gotowość szkolna
Diagnoza gotowości szkolnej to kompleksowy proces, służący zrozumieniu, czy dziecko ma emocjonalna gotowość oraz odpowiedni poziom kluczowych umiejetności do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
Dla kogo: Dla dzieci w wieku przedszkolnym, zazwyczaj od 5 do 7 roku życia, które mają rozpocząć naukę w szkole podstawowej.
Metoda:
- Wywiad z rodzicami
- Analiza dokumentacji z placówki edukacyjnej
- Przeprowadzenie testów diagnostycznych
Diagnoza funkcji poznawczych
Diagnoza funkcji poznawczych to proces oceny zdolności umysłowych, które są kluczowe dla codziennego funkcjonowania i nauki. Obejmuje ona analizę różnych aspektów funkcjonowania intelektualnego, takich jak pamięć, uwaga, myślenie, percepcja oraz zdolności językowe i wykonawcze.
Dla kogo: Dzieci miedzy 10 a 13 rokiem życia
Metoda: Zebranie informacji od rodziców, nauczycieli i samego ucznia o jego historii edukacyjnej. Wykorzystanie standaryzowanych testów ortograficznych, które pozwolą ocenić umiejętności ucznia w stosunku do normy wiekowej.