Przyczyny niepowodzeń szkolnych
Niepowodzenia szkolne często stanowią źródło ogromnej frustracji zarówno dzieci jak i rodziców. Rzutują na wiele aspektów funkcjonowania dziecka, nie tylko w szkole, ale i poza nią. Wśród najczęstszych przyczyn niepowodzeń szkolnych wyróżniamy m.in. podjęcie nauki bez gotowości szkolnej dziecka, specyficzne trudności w uczeniu się, takie jak dysleksja, dysgrafia, dysortografia i dyskalkulia.
W Senso Senso wiemy jak ważne jest zdiagnozowanie trudności, i skuteczna pomoc terapeutyczna dla dzieci borykających się z trudnościami w nauce.
Dysponujemy specjalistycznymi testami diagnostycznymi oraz zapleczem certyfikowanych terapeutów pedagogicznych i psychologicznych, który na co dzień pomagają dzieciom osiągać sukcesy edukacyjne, poprzez prawidłowe zidentyfikowanie problemu i skuteczne wsparcie terapeutyczne.
W czym możemy Ci pomóc?
Senso Senso to wielospecjalistyczny zespół wykwalifikowanych diagnostów i terapeutów, którzy pomogą Ci określić obszar do pracy, podpowiedzą najwłaściwszą ścieżkę terapeutyczną, i pozwolą na poprawę funkcjonowania Ciebie jako jednostki, pomogą Twojemu dziecku lub zapewnią wsparcie całej Twojej rodziny.
DIAGNOZA
DYSLEKSJI
DIAGNOZA
DYSORTOGRAFII
DIAGNOZA
DYSKALKULII
DIAGNOZA
DYSGRAFII
GOTOWOŚĆ
SZKOLNA
Diagnoza Dysleksji
Diagnoza dysleksji pozwala na wydanie opinii o specyficznych trudnościach w uczeniu się, która pozwala na dostosowanie sytuacji egzaminacyjnych oraz codziennej edukacji dziecka do jego potrzeb i możliwości.
Dla kogo: Uczniowie, którzy mają trudności w czytaniu i pisaniu, które nie są spowodowane innymi czynnikami, takimi jak brak odpowiedniego nauczania, problemy ze wzrokiem czy słuchem czy niski poziom inteligencji.
Metoda: Proces diagnozy obejmuje wywiady z rodzicami, obserwację ucznia, testy psychologiczne, testy diagnostyczne dotyczące czytania i pisania, analizę próbek pisemnych oraz inne testy w zależności od indywidualnych potrzeb potrzeb.
Diagnoza Dysortografii
Diagnoza dysortografii to kompleksowy proces, służący zrozumieniu specyficznych trudności ucznia w zakresie ortografii i opracowanie skutecznych strategii wsparcia. Prawidłowa diagnoza dysortografii pozwala na wydanie opinii o dostosowaniu warunków nauczania oraz sytuacji egzaminacyjnej do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.
Dla kogo: Dzieci po 10 roku życia, młodzież oraz osoby dorosłe które mimo odpowiedniej edukacji i wysiłku nadal popełniają liczne błędy ortograficzne.
Metoda: Zebranie informacji od rodziców, nauczycieli i samego ucznia o jego historii edukacyjnej. Wykorzystanie standaryzowanych testów ortograficznych, które pozwolą ocenić umiejętności ucznia w stosunku do normy wiekowej.
Diagnoza dyskalkulii
Diagnoza dyskalkulii to kompleksowy proces, służący zrozumieniu specyficznych trudności ucznia w zakresie nauki matematyki. Prawidłowa diagnoza dyskalkulii pozwala na wydanie opinii o dostosowaniu warunków nauczania oraz sytuacji egzaminacyjnej do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.
Dla kogo? Dla dzieci od 12 roku życia, młodzieży oraz dorosłych wykazujących trudności w rozumieniu i wykonywaniu operacji matematycznych.
Metoda:
- Zebrania informacji o historii rozwoju, trudnościach w nauce i czynnikach wpływających na wyniki w matematyce.
- Test oceniające umiejętności matematyczne
- Ocena zdolności i funkcji poznawczych, takich jak pamięć, uwaga i funkcje wykonawcze
Diagnoza Dysgrafii
Diagnoza dysgrafii to kompleksowy proces mający na celu zrozumienie i wsparcie osób borykających się z trudnościami w manualnym pisaniu. Zdiagnozowana dysgrafia pozwala na dostosowanie metodyki nauczania i wsparcia do indywidualnych potrzeb ucznia.
Dla kogo: Dla dzieci po 10 roku życia, młodzieży oraz dorosłych wykazujacych trudności w manualnych umiejętnościach pisania, nieadekwatne do ich wieku i poziomu edukacji.
Metoda:
- Wywiady z rodzicami/nauczycielami.
- Obserwacja techniki pisania.
- Testy pisemne oceniające precyzję, tempo i jakość pisma.
Gotowość szkolna
Diagnoza gotowości szkolnej to kompleksowy proces, służący zrozumieniu, czy dziecko ma emocjonalna gotowość oraz odpowiedni poziom kluczowych umiejetności do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
Dla kogo: Dla dzieci w wieku przedszkolnym, zazwyczaj od 5 do 7 roku życia, które mają rozpocząć naukę w szkole podstawowej.
Metoda:
- Wywiad z rodzicami
- Analiza dokumentacji z placówki edukacyjnej
- Przeprowadzenie testów diagnostycznych