kasia

Katarzyna Król

Diagnosta pedagogiczny, Pedagog specjalny, Terapeutka dzieci z zaburzeniami komunikacji pisemnej.

O swojej pracy: „ Każde dziecko ma wrodzony potencjał. Nie każdy jednak potrafi go odkryć i wykorzystać. Wspieranie mocnych stron dziecka, pozwala na poprowadzenie go do sukcesu, poprzez pokazanie mu jak wiele rozumie, wie i potrafi.”

Katarzyna Król w Senso Senso

  • Przeprowadza diagnozy pedagogiczne w zakresie:
    • Diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych
      • Dysleksja
      • Dysortografia
      • Dysgrafia
      • Dyskalkulia
    • Diagnoza gotowości szkolnej
    • Diagnoza rozwoju psychomotorycznego
  • Prowadzi konsultacje dla rodziców
  • Prowadzi terapię
    • Pedagogiczną
    • Ręki
  • Prowadzi treningi:
    • czytania i pisania metoda strukturalną
    • grafomotoryczne

Jestem pedagogiem specjalnym z ekspertyzą we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka.

Od lat specjalizuję się w terapii dzieci z wyzwaniami rozwojowymi, a także w pomocy tym, które borykają się z trudnościami w uczeniu się, takimi jak dysleksja czy dysgrafia i pokrewne.

Moje doświadczenie obejmuje pracę z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz innymi schorzeniami, jak choroby genetyczne czy mózgowe porażenie dziecięce.

Posiadam uprawnienia diagnostyczne m.in. Baterią Diagnozy Trudności Szkolnych oraz PEP-R. Prowadzę również treningi czytania i pisania metodą struktóralną, co jest skuteczną alternatywą dla dzieci wymagających specjalistycznego wsparcia.

W praktyce często korzystam z Indywidualnych Systemów Komunikacji Wspomagającej i Alternatywnej (AAC).

W swojej pracy terapeutycznej kieruję się przede wszystkim szacunkiem i wyrozumiałością dla drugiego człowieka oraz nieszablonowym podejściem do młodego pacjenta oraz ścisłą współpracą z jego rodzicami. 

W prowadzonej terapii uważnie obserwuję podopiecznych odpowiadając na ich potrzeby i etap rozwoju.

Certyfikaty

  • Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej.
  • Kod zachowania – jak rozszyfrować bardzo trudne zachowania uczniów i jak z nimi postępować.
  • Jak pomóc dziecku z problemami w werbalnym komunikowaniu się-wprowadzenie do komunikacji wspomagającej
  • Wspomaganie samodzielności dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym.
  • Skutecznie wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną i techniczną w przedszkolu.
  • Profil psychoedukacyjny PEP-R. Diagnoza Funkcjonalna Dziecka z Zaburzeniami Rozwoju.
  • Diagnoza spektrum autyzmu.-Fundacja Prodeste
  • Rozwijanie procesów poznawczych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną podczas zajęć rewalidacyjnych.
  • Diagnosta psychologiczno-pedagogiczny w nowym systemie pomocy - Uprawnienia do diagnozy: Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich; Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych; Bateria metod diagnozy dyskalkulii.
  • Psychobiom-przełom w terapii mikrobioty jelitowej.
  • Trening Funkcjonalnej Komunikacji FCT jako skuteczna metoda redukowania zachowań niepożądanych.- Fundacja Scolaris
  • Komunikacja alternatywna i wspomagająca a edukacja. Nauka czytania i pisania dzieci niemówiących.

Wykształcenie

  • Pedagogika Specjalna / specjalność: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną,
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie - Magisterskie

  • Pedagogika Specjalna / specjalność: Oligofrenopedagogika/ Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka,
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie - Licencjackie