Zaznacz stronę

Paulina Szczemczak

Psycholog, Pedagog wczesnoszkolny i przedszkolny, pedagog specjalny, Trener Umiejętności Społecznych (TUS)

O swojej pracy: „Stworzyłam sobie Zasadę Trzech eRek – relacja, rozwój, radość – i jest ona moim drogowskazem w pracy z drugim człowiekiem.” 

Paulina Szczemczak
w Senso Senso

  • Prowadzi konsultacje dla dzieci i rodziców
  • Przeprowadza diagnozy funkcjonalne dla dzieci z ASD
  • Jest trenerem Umiejetności Społecznych dla dzieci i młodzieży
  • Prowadzi terapię indywidualną

W swojej pracy z dziećmi łączę podejście relacyjno-rozwojowe i behawioralne. Chcę, aby dziecko czuło się bezpiecznie i komfortowo, żeby z radością spędzało czas, nabywając przy tym kolejne umiejętności. Bardzo ważnym elementem pracy z małym dzieckiem jest dla mnie zabawa.

W pracy terapeutycznej opieram się na empatii i akceptacji, aktywnym słuchaniu i ciekawości drugiego człowieka. Zależy mi na zbudowaniu atmosfery, w której jest miejsce na zaufanie i poczucie bezpieczeństwa, które są dla mnie podstawą do kolejnych interwencji terapeutycznych.

Specjalizuję się w pracy z osobami w spektrum autyzmu, z diagnozą ADHD, zajmuję się również rozwojem psychoseksualnym dzieci.

Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w przedszkolach specjalnych oraz integracyjnych, a także w indywidualnej pracy z dziećmi w spektrum autyzmu i ich rodzicami.

Wykształcenie

  • Pedagogika, specjalność: pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Pedagogika specjalna, specjalność: edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i z trudnościami w uczeniu się, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Oligofrenopedagogika, studia podyplomowe, Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowie, oddział w Warszawie
  • Psychologia, specjalność: psychologia kliniczna, Lubelska Akademia WSEI

Certyfikaty

  • Kurs I stopnia metody ESDM;
  • Trening Umiejętności Społecznych (TUS) – terapia grupowa dla dzieci ze spektrum autyzmu;
  • Terapia behawioralna w teorii i praktyce: 3-modułowy kurs bazowy;
  • Wspieranie samodzielności dziecka ze spektrum autyzmu;
  • Zaburzenia psychiczne i rozwojowe a spektrum autyzmu. Współpraca z lekarzem psychiatrą w kompleksowej terapii dziecka;
  • Trudne zachowania dziecka ze spektrum autyzmu – podstawy teoretyczne, specyfika trudnych zachowań, sposoby niwelowania trudnych zachowań, współpraca z rodzicami;
  • Wprowadzenie do Metody Knillów;
  • Stosowanie Profilu Psychoedukacyjnego, Wydanie 3, Wersja Polska (PEP-3-PL) w diagnozie funkcjonalnej dzieci ze spektrum autyzmu;
  • Diagnoza funkcjonalna osób z zaburzeniami rozwoju za pomocą VB-MAPP;
  • Psychoedukacja dorosłych osób z ASD/ADHD;
  • Psychoedukacja dzieci i nastolatków z ASD/ADHD, psychoedukacja
  • ADHD: funkcjonowanie, diagnoza, terapia;
  • Wybiórczość pokarmowa u dzieci w spektrum autyzmu. Program Marchewkowe Pole;
  • Responsywne podejście do karmienia i jedzenia;
  • Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC) – poziom podstawowy;
  • Rozwój seksualny dzieci i młodzieży;
  • Problemowe zachowania seksualne w dzieciństwie;
  • Depresja oraz inne zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży – diagnoza i terapia;
  • Objawy psychosomatyczne u dzieci i młodzieży;
  • Wprowadzenie do pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą w nurcie poznawczym;
  • Interwencje poznawczo-behawioralne w pracy z dziećmi z zaburzeniami lękowymi;
  • Interwencje poznawczo-behawioralne w pracy z dziećmi z ADHD;
  • Samouszkodzenia – jak pracować z młodym człowiekiem i jego otoczeniem?

Umów wizytę online

Sprawdź dostępne terminy i zarezerwuj swoją wizytę.

Nasz zespół recepcyjny skontaktuje się z Tobą, aby potwierdzić rezerwację.