Paulina Szczemczak
Psycholog, Pedagog wczesnoszkolny i przedszkolny, pedagog specjalny, Trener Umiejętności Społecznych (TUS)
O swojej pracy: „Stworzyłam sobie Zasadę Trzech eRek – relacja, rozwój, radość – i jest ona moim drogowskazem w pracy z drugim człowiekiem.”
Paulina Szczemczak
w Senso Senso
- Prowadzi konsultacje dla dzieci i rodziców
- Przeprowadza diagnozy funkcjonalne dla dzieci z ASD
- Jest trenerem Umiejetności Społecznych dla dzieci i młodzieży
- Prowadzi terapię indywidualną
W swojej pracy z dziećmi łączę podejście relacyjno-rozwojowe i behawioralne. Chcę, aby dziecko czuło się bezpiecznie i komfortowo, żeby z radością spędzało czas, nabywając przy tym kolejne umiejętności. Bardzo ważnym elementem pracy z małym dzieckiem jest dla mnie zabawa.
W pracy terapeutycznej opieram się na empatii i akceptacji, aktywnym słuchaniu i ciekawości drugiego człowieka. Zależy mi na zbudowaniu atmosfery, w której jest miejsce na zaufanie i poczucie bezpieczeństwa, które są dla mnie podstawą do kolejnych interwencji terapeutycznych.
Specjalizuję się w pracy z osobami w spektrum autyzmu, z diagnozą ADHD, zajmuję się również rozwojem psychoseksualnym dzieci.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w przedszkolach specjalnych oraz integracyjnych, a także w indywidualnej pracy z dziećmi w spektrum autyzmu i ich rodzicami.
Wykształcenie
- Pedagogika, specjalność: pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
- Pedagogika specjalna, specjalność: edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i z trudnościami w uczeniu się, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
- Oligofrenopedagogika, studia podyplomowe, Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowie, oddział w Warszawie
- Psychologia, specjalność: psychologia kliniczna, Lubelska Akademia WSEI
Certyfikaty
- Kurs I stopnia metody ESDM;
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS) – terapia grupowa dla dzieci ze spektrum autyzmu;
- Terapia behawioralna w teorii i praktyce: 3-modułowy kurs bazowy;
- Wspieranie samodzielności dziecka ze spektrum autyzmu;
- Zaburzenia psychiczne i rozwojowe a spektrum autyzmu. Współpraca z lekarzem psychiatrą w kompleksowej terapii dziecka;
- Trudne zachowania dziecka ze spektrum autyzmu – podstawy teoretyczne, specyfika trudnych zachowań, sposoby niwelowania trudnych zachowań, współpraca z rodzicami;
- Wprowadzenie do Metody Knillów;
- Stosowanie Profilu Psychoedukacyjnego, Wydanie 3, Wersja Polska (PEP-3-PL) w diagnozie funkcjonalnej dzieci ze spektrum autyzmu;
- Diagnoza funkcjonalna osób z zaburzeniami rozwoju za pomocą VB-MAPP;
- Psychoedukacja dorosłych osób z ASD/ADHD;
- Psychoedukacja dzieci i nastolatków z ASD/ADHD, psychoedukacja
- ADHD: funkcjonowanie, diagnoza, terapia;
- Wybiórczość pokarmowa u dzieci w spektrum autyzmu. Program Marchewkowe Pole;
- Responsywne podejście do karmienia i jedzenia;
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC) – poziom podstawowy;
- Rozwój seksualny dzieci i młodzieży;
- Problemowe zachowania seksualne w dzieciństwie;
- Depresja oraz inne zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży – diagnoza i terapia;
- Objawy psychosomatyczne u dzieci i młodzieży;
- Wprowadzenie do pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą w nurcie poznawczym;
- Interwencje poznawczo-behawioralne w pracy z dziećmi z zaburzeniami lękowymi;
- Interwencje poznawczo-behawioralne w pracy z dziećmi z ADHD;
- Samouszkodzenia – jak pracować z młodym człowiekiem i jego otoczeniem?
Umów wizytę online
Sprawdź dostępne terminy i zarezerwuj swoją wizytę.