Spotkania mają charakter grupy zamkniętej.
START PROGRAMU: 02.03.2024 – I spotkanie
Cały cykl obejmuje 9 spotkań
Daty spotkań: 02.03.2024, 16.03.2024, 23.03.2024, 13.04.2024, 27.04,2024, 11.05.2024, 18.05.2023, 08.06.2024, 15.06.2024,
Godzina: 13:30 – 15:00
Czas trwania sesji: 90 minut (blok programowy uwzględnia 10 minutową przerwę)
Cena: 1350 zł/ osoba lub 1800 zł/ para rodzicielska za cykl warsztatowy (istnieje możliwość płatności miesięcznych)
Warsztaty Wsparcia dla Rodziców Dzieci ze Spektrum Autyzmu (ASD) – Warszawa
Warsztaty dla rodziców i opiekunów dzieci ze spektrum autyzmu (ASD) to specjalistyczne zajęcia edukacyjne i wsparcie terapeutyczne dla rodzin z diagnozą spektrum. Warsztaty mają na celu dostarczenie wiedzy, narzędzi i technik niezbędnych do skutecznego wspierania rozwoju i codziennego funkcjonowania dzieci ze spektrum autyzmu a także merytoryczne oraz emocjonalne wsparcie ich rodzin.
Tematyczny plan warsztatów w Senso Senso:
1. Diagnoza spektrum i co dalej?
- co diagnoza oznacza dla rodziców / opiekunów i rodziny?
- co się zmienia w życiu rodziny po otrzymaniu diagnozy dziecka?
- radzenie sobie ze stresem, z napięciem, lękiem.
- jak rozmawiać z dzieckiem o diagnozie?
2. Kiedy już wiemy że dziecko jest w spektrum.
- co to oznacza dla dziecka?
- specyfika funkcjonowania osób w spektrum autyzmu
- uczeń ze spektrum autyzmu
- emocje dziecka
3. Komunikacja z dzieckiem w spektrum autyzmu
- jak się komunikować, by się rozumieć?
- jak pomóc dziecku lepiej się komunikować i wyrażać swoje potrzeby?
- jak wspierać dziecko, by komunikowało się z innymi?
- co utrudnia komunikację?
- co sprzyja lepszej komunikacji?
4. Metody pracy z dzieckiem w spektrum autyzmu
- strategie wychowawcze
- system motywacji i wzmocnień
- stawianie granic
- tworzenie planów i schematów postępowania w życiu codziennym
5. Trudne zachowania dziecka:
- czym są trudne zachowania?
- dlaczego się pojawiają?
- po co się pojawiają i co nam mówią?
- jak można zmniejszyć ich intensywność i częstotliwość?
- jak rodzic / opiekun może reagować na trudne zachowania dziecka?
6. Dziecko w spektrum autyzmu w środowisku edukacyjnym:
- Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
- IPET, WWR, WWRD, WOPFU
- jak pomóc dziecku w przedszkolu / szkole?
- jak współpracować z nauczycielami, by pomóc dziecku?
- jak rozmawiać z dzieckiem o przedszkolu / szkole?
7. Przyszłość dziecka:
- jak wspierać samodzielność dziecka?
- jak wspierać rozwój umiejętności społecznych dziecka?
- jak pozwolić dziecku, by wykorzystało swój potencjał?
- jak pracować na zasobach dziecka?
8. Wsparcie instytucjonalne:
- Wsparcie emocjonalne, psychoedukacyjne oraz socjalne dla rodziców i opiekunów dzieci ze spektrum autyzmu
- Czy autyzm w Polsce to niepełnosprawność?
- Możliwości terapeutyczne przy ASD
- Opieka psychologiczna i terapeutyczna
- Opieka psychiatryczna i farmakologia
9. Ja rodzic:
- Jak zadbać o swoje potrzeby i emocje, kiedy jestem skoncentrowany na pomocy dziecku
- Balans między ASD a codziennym życiem
- Uważność na własne potrzeby i ograniczenia
- Stawianie granic
- Radzenie sobie z presją społeczną
Program warsztatów skupia się na radzeniu sobie z emocjami zarówno rodziców, jak i dziecka, zarządzaniu stresem związanym z diagnozą oraz organizacją życia po jej ustaleniu, a także na strategiach radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dziecka.
Jest to także przestrzeń do wymiany doświadczeń i wzajemnego wsparcia.
Cel:
- Zapewnienie rodzicom i opiekunom dogłębnej wiedzy na temat spektrum autyzmu oraz jego wpływu na rozwój dziecka.
- Nauczenie skutecznych strategii i technik wychowawczych, które są dostosowane do potrzeb dzieci z autyzmem.
- Wsparcie w budowaniu pozytywnych relacji i efektywnej komunikacji z dzieckiem.
- Pomoc w radzeniu sobie z wyzwaniami emocjonalnymi i behawioralnymi, które mogą wystąpić w opiece nad dzieckiem ze spektrum autyzmu.
- Stworzenie przestrzeni dla rodziców i opiekunów do wymiany doświadczeń i wzajemnego wsparcia
Korzyści z udziału w TZA:
- Zmniejszenie liczby konfliktów i agresywnych zachowań.
- Poprawa relacji z rówieśnikami i dorosłymi.
- Rozwój umiejętności społecznych i komunikacyjnych.
- Lepsza samokontrola i radzenie sobie w trudnych sytuacjach.
Główne cele Treningu Zastępowania Agresji
- Identyfikacja przyczyn agresji: Pomoc w zrozumieniu przyczyn agresywnych reakcje i jakie są jej konsekwencje.
- Rozwijanie umiejętności społecznych: Uczenie alternatywnych, bardziej konstruktywnych sposobów reagowania w trudnych sytuacjach społecznych.
- Kontrola impulsów: Nauka, jak radzić sobie z impulsywnością i jak unikać reagowania agresją w sytuacjach stresowych.
- Rozpoznawanie i wyrażanie emocji: Wiedza, jak rozpoznać własne emocje i wyrażać je w sposób zdrowy i konstruktywny.
Warsztaty dla rodziców i opiekunów dzieci ze spektrum autyzmu w Senso Senso
Warsztaty prowadzone są przez Barbarę Wrońską psychologa – psychoterapeutę, doświadczonego w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi ze spektrum autyzmu.
Autorski program zakłada możliwość moderowania zakresu tematycznego względem Państwa potrzeb, tak aby warsztaty były wyczerpującym źródłem wiedzy w zakresie Państwa zainteresowań.
Warsztaty w senso senso to zawsze profesjonalnie opracowany materiał merytoryczny, podczas realizacji którego, prowadzący posługuje się szeregiem metod aktywizujących uczestników. Warsztaty mogą obejmować wykłady, warsztaty praktyczne, sesje pytań i odpowiedzi, dyskusje grupowe oraz sesje indywidualne. Wszystkie te czynniki sprawiają, że Warsztaty są nie tylko źródłem rzetelnej wiedzy psychologicznej, ale także angażującą i ciekawą formą jej zdobywania.
Niektóre bloki tematyczne zostały przewidziane do realizacji na dwa spotkania, ze względu na obszerny zakres zagadnień.
Poznaj naszą prowadzącą