Zaznacz stronę

Spotkania mają charakter grupy zamkniętej.

START PROGRAMU: 02.03.2024 – I spotkanie

Cały cykl obejmuje 9 spotkań

 

Daty spotkań: 02.03.2024, 16.03.2024, 23.03.2024, 13.04.2024, 27.04,2024, 11.05.2024, 18.05.2023, 08.06.2024, 15.06.2024, 

Godzina: 13:30 – 15:00 

Czas trwania sesji: 90 minut  (blok programowy uwzględnia 10 minutową przerwę)

Cena: 1350 zł/ osoba lub 1800 zł/ para rodzicielska za cykl warsztatowy (istnieje możliwość płatności miesięcznych)

Warsztaty Wsparcia dla Rodziców Dzieci ze Spektrum Autyzmu (ASD) – Warszawa

Warsztaty dla rodziców i opiekunów dzieci ze spektrum autyzmu (ASD) to specjalistyczne zajęcia edukacyjne i wsparcie terapeutyczne dla rodzin z diagnozą spektrum. Warsztaty mają na celu dostarczenie wiedzy, narzędzi i technik niezbędnych do skutecznego wspierania rozwoju i codziennego funkcjonowania dzieci ze spektrum autyzmu a także merytoryczne oraz emocjonalne wsparcie ich rodzin.

     

     

     

    Tus - Trening Umiejętności społecznych, TUS - Warszawa

    Tematyczny plan warsztatów  w Senso Senso:

    1. Diagnoza spektrum i co dalej?

    • co diagnoza oznacza dla rodziców / opiekunów i rodziny?
    • co się zmienia w życiu rodziny po otrzymaniu diagnozy dziecka?
    • radzenie sobie ze stresem, z napięciem, lękiem.
    • jak rozmawiać z dzieckiem o diagnozie?

    2. Kiedy już wiemy że dziecko jest w spektrum.

    • co to oznacza dla dziecka?
    • specyfika funkcjonowania osób w spektrum autyzmu
    • uczeń ze spektrum autyzmu
    • emocje dziecka

    3. Komunikacja z dzieckiem w spektrum autyzmu

    • jak się komunikować, by się rozumieć?
    • jak pomóc dziecku lepiej się komunikować i wyrażać swoje potrzeby?
    • jak wspierać dziecko, by komunikowało się z innymi?
    • co utrudnia komunikację?
    • co sprzyja lepszej komunikacji?

    4. Metody pracy z dzieckiem w spektrum autyzmu

    • strategie wychowawcze
    • system motywacji i wzmocnień
    • stawianie granic
    • tworzenie planów i schematów postępowania w życiu codziennym

    5. Trudne zachowania dziecka:

    • czym są trudne zachowania?
    • dlaczego się pojawiają?
    • po co się pojawiają i co nam mówią?
    • jak można zmniejszyć ich intensywność i częstotliwość?
    •  jak rodzic / opiekun może reagować na trudne zachowania dziecka?

    6. Dziecko w spektrum autyzmu w środowisku edukacyjnym:

    • Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
    • IPET, WWR, WWRD, WOPFU
    • jak pomóc dziecku w przedszkolu / szkole?
    • jak współpracować z nauczycielami, by pomóc dziecku?
    • jak rozmawiać z dzieckiem o przedszkolu / szkole?

    7. Przyszłość dziecka:

    • jak wspierać samodzielność dziecka?
    • jak wspierać rozwój umiejętności społecznych dziecka?
    • jak pozwolić dziecku, by wykorzystało swój potencjał?
    • jak pracować na zasobach dziecka?

    8. Wsparcie instytucjonalne:

    • Wsparcie emocjonalne, psychoedukacyjne oraz socjalne dla rodziców i opiekunów dzieci ze spektrum autyzmu
    • Czy autyzm w Polsce to niepełnosprawność?
    • Możliwości terapeutyczne przy ASD
    • Opieka psychologiczna i terapeutyczna
    • Opieka psychiatryczna i farmakologia

    9. Ja rodzic:

    • Jak zadbać o swoje potrzeby i emocje, kiedy jestem skoncentrowany na pomocy dziecku
    • Balans między ASD a codziennym życiem
    • Uważność na własne potrzeby i ograniczenia
    • Stawianie granic
    • Radzenie sobie z presją społeczną

    Program warsztatów skupia się na radzeniu sobie z emocjami zarówno rodziców, jak i dziecka, zarządzaniu stresem związanym z diagnozą oraz organizacją życia po jej ustaleniu, a także na strategiach radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dziecka.

    Jest to także przestrzeń do wymiany doświadczeń i wzajemnego wsparcia.

    Cel:

    • Zapewnienie rodzicom i opiekunom dogłębnej wiedzy na temat spektrum autyzmu oraz jego wpływu na rozwój dziecka.
    • Nauczenie skutecznych strategii i technik wychowawczych, które są dostosowane do potrzeb dzieci z autyzmem.
    • Wsparcie w budowaniu pozytywnych relacji i efektywnej komunikacji z dzieckiem.
    • Pomoc w radzeniu sobie z wyzwaniami emocjonalnymi i behawioralnymi, które mogą wystąpić w opiece nad dzieckiem ze spektrum autyzmu.
    • Stworzenie przestrzeni dla rodziców i opiekunów do wymiany doświadczeń i wzajemnego wsparcia
    trening_umiejetnosci wychowawczych warszawa

    Korzyści z udziału w TZA:

    • Zmniejszenie liczby konfliktów i agresywnych zachowań.
    • Poprawa relacji z rówieśnikami i dorosłymi.
    • Rozwój umiejętności społecznych i komunikacyjnych.
    • Lepsza samokontrola i radzenie sobie w trudnych sytuacjach.

    Główne cele Treningu Zastępowania Agresji

    • Identyfikacja przyczyn agresji: Pomoc w zrozumieniu przyczyn agresywnych reakcje i jakie są jej konsekwencje.
    • Rozwijanie umiejętności społecznych: Uczenie alternatywnych, bardziej konstruktywnych sposobów reagowania w trudnych sytuacjach społecznych.
    • Kontrola impulsów: Nauka, jak radzić sobie z impulsywnością i jak unikać reagowania agresją w sytuacjach stresowych.
    • Rozpoznawanie i wyrażanie emocji: Wiedza, jak rozpoznać własne emocje i wyrażać je w sposób zdrowy i konstruktywny.
    trening_umiejetnosci wychowawczych warszawa

    Warsztaty dla rodziców i opiekunów dzieci ze spektrum autyzmu w Senso Senso

    Warsztaty prowadzone są przez Barbarę Wrońską psychologa – psychoterapeutę, doświadczonego w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi ze spektrum autyzmu.

    Autorski program zakłada możliwość moderowania zakresu tematycznego względem Państwa potrzeb, tak aby warsztaty były wyczerpującym źródłem wiedzy w zakresie Państwa zainteresowań.

    Warsztaty w senso senso to zawsze profesjonalnie opracowany materiał merytoryczny, podczas realizacji którego, prowadzący posługuje się szeregiem metod aktywizujących uczestników. Warsztaty mogą obejmować wykłady, warsztaty praktyczne, sesje pytań i odpowiedzi, dyskusje grupowe oraz sesje indywidualne. Wszystkie te czynniki sprawiają, że Warsztaty są nie tylko źródłem rzetelnej wiedzy psychologicznej, ale także angażującą i ciekawą formą jej zdobywania.

    Niektóre bloki tematyczne zostały przewidziane do realizacji na dwa spotkania, ze względu na obszerny zakres zagadnień.

    Poznaj naszą prowadzącą

    Barbara Wrońska

    Psycholog, Psychoterapeuta, Konsultant Kryzysowy, trener TUS